Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skillnader mellan Combofix och Smitfraud


Behruz

Rekommendera Poster

Hej, undrar vad är skillnaden mellan Combofix och Smitfraud , de är väl för att ta bort spion program men begriper inte vad som är skillnaden, och hur man använder dessa.... iaf smitfraud tycks vara lite lättare med tanke på att man ska trycka på ant. 1 eller 2 och så tas bort ev. spion(?) prog. Och när det gäller Combofix så förstår jag inget ...

 

Hoppas på att någon kan hjälpa mig med dessa program.. Tacksam för alla svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är till för olika typer av infektioner.

Man ska inte hålla på med någondera utan att ha tillräckliga kunskaper.

 

Vad har du för problem i datorn eftersom du har börjat ge dig på de programmen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej och tack för svaret. om de är till för olika typer av infektioner då kan väl de ersättas med stora antivirus program också eller?

 

Eg. har Smitfraud har fixat allt för mig (tryckte först 1 och sen 2 och då tog den bort några filer.)

Ang. Combofix så var jag mest nyfiken på hur den fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SmitfraudFix är bra om man drabbas av Smitfraud-infektioner, vilket är en speciell typ av annonsprogram som man drabbas av när man t ex installerar vissa olämplig codecs. Men det hjälper inte ett skvatt mot alla andra 1000-tals infektioner.

 

ComboFix tar bort vissa filer som den är programmerad för, listar nytillkomna filer under senaste månaden, ändrade filer under de senaste 3 månaden, alla programfiler i vissa mappar där det normalt inte ska ligga några program, alla program som startas automatiskt, drivrutiner som startas och gör en viss kontroll för att hitta rootkits. Detta gör att det är en utmärkt stöd vid sökning efter olämpliga filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...