Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pc eller Mac idag?


gebber

Rekommendera Poster

Hej! Hittar bara äldre diskussioner om det här Pc eller Mac. Utvecklingen går framåt o jag står inför en ny stationär dator med CS3. Lockad av Mac:s design, stabilitet och säkerhet. Några kommentarer kring hur den klarar CS3, musikprogram och övrig datorhantering jämfört med Pc idag?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det kommer till webbdesign, grafisk design etc är ju Windows och OS X ungefär likvärdiga programvarumässigt.

Har du råd med en Mac så satsa på det, deras OS är mycket mer stabilare och fungerar väldigt bra.

 

PS. En PC är en persondator. En Mac är en PC. En dator med Linux är en PC.

Ordet PC är inte en synonym för en dator med Windows. DS.

 

 

----------

www.Ubuntu-se.org - Linux för vanliga människor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du köpt din dator än? Båda datorerna är kapabla av till att göra i grunden - samma sak. Det finns bildredigerings program för PC, samma för mac. Skillnaden mellan windows och Mac är att OS X är optimerad för den hårdvaran du har. Alla program som finns för Mac är optimerad för den hårdvaran du har. Vilket i sin tur leder till mindre krash, mindre kernel panic osv. Jag tror att anledningen till att Mac är säkrare är bara för att det inte är såpass stort. 6% av marknaden tillhör Apple. Resterande är Windows. (Linux och BSD har kanske 2,3 %).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde tillägga:

 

OS X är långt ifrån säkert, men lite säkrare än Windows.

OS X är BSD i botten (Darwin) men saknar flera säkerhetsåtgärder av någon outgrundlig anledning?

 

 

----------

www.Ubuntu-se.org - Linux för vanliga människor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Har inte köpt nåt än och är inte så inläst på Mac, mer än säker, snygg o stabil. Men som du säger - liten på marknaden borde betyda liten felstatistik. Sen kan jag ju välja o vraka bland skärmar å ena sidan men inte om jag vill ha en iMac. Där kommer det forumvarningar när det gäller bildbehandlingen. Nån med liknande erfarenhet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...