Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-problem


Benne Bus

Rekommendera Poster

Hej på er hoppas att någon har en hint.

 

Jag skulle skanna, men halvvägs stannade skannern.Jag lämnade datorn för besök. När jag återkom hade datorn frusit med skärmsläckarbilden alldeles pixelerad. Var tvungen att tvångsavstänga.När jag startade om fick jag ett meddelande att datorn hade återställts efter ett allvarligt fel.Nu fungerade ingen kringutrustning som var kopplad till USB. Testade att avinstallera all usb i enhetshanteraren och startade om, men så fort jag anslöt något fick jag meddelandet att enheten inte känns igen. Detta gällde skrivare såväl som minnesstickor osv.Återställde datorn med acronis true image till ett läge där bara all viktig programvara och de senaste drivrutinerna mm var installerat. Samma sak hände. Jag skrev ju över den gamla upplagan av windows med en som jag visste fungerade perfekt när jag tog ögonblicksbiden. Nu fungerar skrivare och skanner som har separata drivrutiner men extern hårddisk, usb-hubbar, minnesstickor mm vägrar fungera. Hjälp har läst forum och ringt runt kan någon hjälpa mig.

 

[inlägget ändrat 2008-01-10 11:31:16 av Benne Bus]

[inlägget ändrat 2008-01-10 11:31:38 av Benne Bus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag antar att du redan testat med att flytta minnesstickan till det uttag där nu fungerade utrustning sitter?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade i båda dom portar som sitter på baksidan av lådan, där fungerade skrivare och skanner men inte stickor, MP3-spelare, web-kamera eller extern hårddisk. Gjorde en fullständig ominstallation men tro det eller ej, men det fungerade fortfarande inte. Antog att det då måste hänga ihop med hårdvaran. Slet ur alla tillbehör och släpade ut lådan. Kunde inte se något som var fel. Tänkte då att något var trasigt. MEN när jag kopplade tillbaka allting så fungerade allt som aldrig förut. Antar att det var när jag bröt strömmen som hängningen släppte. Nu hör det till sakem att jag har installerat 1 Gig nytt minne och lät även det gamla sitta kvar(0,5 Gig) vilket är av ett annat fabrikat. Jag vet att det i värst fall kan bli problem, men är det någon som hört talas om att det kan ge dessa symtom. Jag har fortfarande båda kvar för att se om det sker igen.

 

Hej på er Benne

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...