Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

virus hjälp


robertkallgren

Rekommendera Poster

robertkallgren

hej! jag tror att jag fick virus när jag laddade hem en grej, när jag installerat det och startade så hände inget.

sen strax efter skulle jag bara flytta en ikon på skrivbordet men istället för att den flyttades så vart det en kopia. jag tänkte att jag gjort nåt fel och försökte flytta den igen men då vart flera filer kopierade och hamnade bredvid, det blev bara värre och det gick inte att ta bort dom. då började jag fundera på att det var virus så jag öppnade webbläsarn för att få hjälp, när jag scrollade ner för sidan så zoomades det bara in och ut och det vart bara mer och mer krångel. hur som helst: dagen efter (idag) skulle jag göra en virussökning med f-secure men det gick inte att gå in på brandväggen, det stod att tjänsten inte körs. jag sökte hjälp på en sida när jag lyckades få webbläsaren att funka och testade flera antivirusprogram men dom hittade bara trackercookies som jag tog bort. har även märkt att ljudkortet verkar vara avinstallerat. nu funderar jag på att helt enkelt omformatera datorn men vissa grejer vill man ju ha kvar, man kan ju gå in i alla mappar och så men det går inte att flytta filerna till usb-minne eller bränna ut på dvd. det går inte att flytta filerna över huvud taget, inte ens från en plats till en annan på skrivbordet. man kan visserligen kopiera men det är meningslöst för det går inte att klistra in.

någon som känner igen detta virus (om det är nåt) eller nån som vet nåt jag kan göra?

tacksam för hjälp

 

[inlägget ändrat 2008-01-06 22:07:42 av robban1993]

[inlägget ändrat 2008-01-06 22:09:01 av robban1993]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'sen strax efter skulle jag bara flytta en ikon på skrivbordet men istället för att den flyttades så vart det en kopia.'

Verkar bli så om man håller inne Alt-tangenten samtidigt som man drar med musen. Kan det vara så att Alt-tangenten har fastnat i nertryckt läge? Har du något annat tangentbord att pröva med?

 

Vad var det du laddade hem?

 

'man kan visserligen kopiera men det är meningslöst för det går inte att klistra in.'

Har du försökt på olika sätt? Man kan ju klistra in genom att högerklicka och välja Klistra in eller genom att trycka Ctrl+V.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...