Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NetIQ


Anders Johansson

Rekommendera Poster

*ler* jag skulle tro att ni behöver något lite mer att komma med för att locka kunder.

 

Sen skulle jag föreslå att ni inte sätter ett fast "rimligt" pris på era sidor förutom möjligen något slags 'riktpris'

 

Och Portfolio stavas med ett i

 

Mvh

/Nett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

okej, vi ska sätta ett fast pris, men jag hade faktiskt stavat portifolio rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sökning på AltaVista ger följande resultat:

 

portfolio: 2004932 träffar

portifolio: 2353 träffar

 

Vilket av stavningsalternativen skulle du sätta dina pengar på? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vilket anser du vara det rätta. Det som ger över 2 miljoner träffar på AltaVista eller det som ger ett par tusen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som språkundervisningen i dagens högstadium är under all kritik. Inte nog med att "ungarna" stavar fel de är dessutom helt övertygade om att de har rätt!

Har Anders klurat på att kolla i nån ordbok vilket som är "det rätta" och därför ger bäst intryck? Jag personligen skulle gärna vilja veta vilket språk som stavar Portfolio med två i...

 

/Nett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Jag fragade vad ni tyckte om sidan inte hur nagot stavas.

Om ni tror att jag stavar "fel" nu sa ar det for att jag inte kan skriva svenska tecken pa min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Jag har märkt en sak här pa eforum.

Det finns en grupp pa eForum som hela tiden haller sig framme och kritiserar folk, och avviker fran inläggets ämne.

Sedan finns det en annan grupp som haller sig framme och verkligen hjälper folk med deras problem.

Är det nagon mer som har upptäckt detta?

Skriv ett inlägg isafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Det här hör inte till saken men är du och Oskar Fahlén polare eller kanske är han ditt alterego? :)

Tål man inte att bli kritiserad så ska man nog inte be om andras åsikter.

Men det finns ju bra och mindre bra sätt att "ge" kritik på det kan jag hålla med om. Man ska nog vara ödmjuk och partisk i sin kritik även om det inte alltid blir så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Okej, jag litar på Sune, han brukar ha rätt så jag ändrar till galleri.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva företag som jag tänker mig det, kanske kan jag beskriva det som ett projekt, det brukar man kalla för ett "företag" alltså inte något kommersiellt företag.

Sedan så är det lätt att ändra attityd när någon ändrar attityd till det sämre först.

Ta och kika på detta dokumentet som ligger lite längre upp i listan.

 

>>Det verkar som språkundervisningen i dagens högstadium är under all kritik. Inte nog med att "ungarna" stavar fel de är dessutom helt övertygade om att de har rätt!

Har Anders klurat på att kolla i nån ordbok vilket som är "det rätta" och därför ger bäst intryck? Jag personligen skulle gärna vilja veta vilket språk som stavar Portfolio med två i...

 

/Nett<<

 

Det finns fler exempel.

//Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Sedan kan jag nämna att jag inte känner OF på något sätt.

Ni kanske inte ska nämna hans namn, om jag inte tror fel så är han kapabel att stämma dig med hänvisning till PUL.

//Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Jag står "över" PUL.

Det du menar med projekt är väl konslutuppdrag?

En konsultgrupp är ju inte nödvändigtvis ett företag. Om jag hade tid och ork så skulle jag också vilja starta en konsultgrupp fast det förutsätter ju att man har tillgång till kompetens.. Hmm.. Nåja :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Kan vi registrera företaget på en vuxen fast att vi jobbar med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller registrering av företag så är gäller följande regler.

Vill du registrera ett handelsbolag, ett kommanditbolag eller ett aktiebolag måste du ansöka om registrering hos Patent & RegistreringsVerket först.

 

Det innebär att du först måste skicka en ansökan till http://www.prv.se för att där registrera in ett firmanamn som sedan är skyddat i antinget det län där du bor eller i hela Sverige. Registrera du AB (=dyrt) så är namnet skyddat i samtliga län.

 

Ska du starta en Enskild-Firam så räcker ditt person-nummer och du behöver bara skicka en ansäkan till RSV för att få en F-Skattsedel.

 

Det hindrar inte att du på eget initiativ väljer att även skicka en ansökan till PRV för att skydda ditt firmanamn i det län där du bor.

Ska du skydda firmanamnet i samtliga län, så kostar det dock en slant då varje registrering går på 750Kr.

 

När det gäller själva F-Skatten som ju oftast utmärker om man har företag eller inte, så är det faktiskt inte nödvändigt i alla lägen.

 

Att ha en F-Skatt innebär att DU själv är skyldig att betala in din skatt och dina sociala avgifter.

Har du av någon anledning ingen F-Skatt, så är dina uppdragsgivare skyldiga att i ditt ställe betala in dessa avgifter.

Det här är ingen "proffslösning" men det finns många småföretag som fungerar på det här viset.

Talar du om för dina uppdragsgivare att du bara har A-Skatt, så vet dom automatiskt att dom är skyldiga att betala in avgifterna.

 

För att sammanställa det hela i ett enkelt uttryck:

 

Du behöver alltså inte göra någonting för att utföra ett arbete åt en "kund".

Det ser förstås lite proffsigare ut om man har en F-Skatt och patentregistrerat firmanamn.

 

En annan sak som också ser lite proffsigare ut, är att man har en server utan reklam och att sin kontaktsida innehåller uppgifter som adresser, telefon-nummer och namn, istället för en @yesbox.net adress.

 

-Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Tackar.

Jo jag håller med om att en yesbox adress inte ser så proffsigt ut men vi ska snart registrera en .nu domän och sätta upp en server så det kommer att bli bättre.

Tack ska du ha för uppgifterna. Vet du var man kan läsa mer om detta?

//Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Det hindrar inte att du på eget initiativ väljer

>att även skicka en ansökan till PRV för att

>skydda ditt firmanamn i det län där du bor.

 

Dessutom får man ett registreringsbevis. Den dagen en kund skriver en bankgiroutbetalning utställd på företagsnamnet är det en väldig fördel att ha ett registreringsbevis (de banker jag varit i kontakt med har krävt det för att man ö.h.t. skall betala ut pengarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Jag kikade på prv.se och där står det att det kostar 1100 kronor för nyregistrering av ett företagsnamn (AB), men jag hittar inga årsavgifter.

Det kan väl inte vara så att det kostar så lite?

//Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...