Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedladdning av filer avbryts


Trixon

Rekommendera Poster

När jag ladder ned vanliga filer från säkra webbsidor (nu senast firmware från Toshiba) så slutar den ladda ned efter 10-20 procents nedladdning. Detta uppstår även när jag laddar ned filer från andra webbplatser t ex Rapidshare. Jag har uppdaterad Norton och rensat datorn från spionprogram med PC för allas webbprogram.

 

Är det problem med min dator, min internetuppkoppling eller servrarna där filerna ligger?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Trixon!

Detta kan hända ibland om servern är belastad eller att virusprogrammet avbryter nedladdningen om den finner nåt som inte är bra, NOD32 som jag använder kan avbryta en nerladdning av dåliga filer, det kan reagera på namnet mm.

 

På vissa ställen där filer hämtas kan det gå extra trögt, om servern inte finns i det lokala nätverket d.v.s servern finns i en avlägsen del av världen, Kina eller Ryssland. Finns servern i Sverge borde inga problem uppstå normalt. Men det kan ju också vara så att den som tillhandahåller filerna inte har sina servrar igång just då och då står det ju och tuggar en stund, innan det bryts.

 

Internet är ju som en lång lina med förgreningar och någonstans kan det alltid bli avbrott. Man måste alltid ha det i åtanke.

 

 

[inlägget ändrat 2008-01-02 14:59:29 av ollemunter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...