Just nu i M3-nätverket
Jump to content

XP pro

esd

Recommended Posts

Hej

Går det att köpa ett nytt XP och installera på en dator som är ursrungligen IBM (moderkort, procesor och grafikkort är inte bytt men grafikkortet ska bytas).

Kommmer det att finnas med drivrutiner får moderkort och procesor och kommer det att fungera?

Nu är det XP home på den men jag har ingen ¨sån xp skiva bara 4 räddnins cd som är 5 år gammla.

För att lättare kunna installera om xp så skulle det vara bra om det fungerade med en ny xp skiva.

För jag har fått installera om xp två gånger och det jobbigt med allt som ska uppdateras och andra gång blev det väldigt krångligt med drivrutiner som inte fungarde ihop med det 5 år gammal xp.

Datorn var ursprungligen en IBM 8310 khg men allt utom moderkort, procesor, grafikkort och XP är bytt.

[inlägget ändrat 2007-12-31 17:39:01 av esd]

Men direkt när jag har installerat det nya xp kommer moderkortet och allt annat att fungera för om inte datorn startar kan jag ju inte ladda ner drivrutiner till moderkortet?

Så även om datorn leverades med xp home så kan jag ett nytt xp pro och installera utan problem?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...