Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För stor .avi fil?


mrmelin

Rekommendera Poster

Jag har lagt över mina videokameraband till datorn. Varje band var på cirka 60 minuter vilket gjorde en DV-AVI fil på cirka 12Gb. Inte på något sätt har jag lyckats få Windows Movie Maker att ta den filen. Den börjar importera den men 24 timmar senare står det fortfarande still. Samma sak med Sonic MyDVD. Är filen för stor? Jag har lagt in ett band på prov i .wmf format och det fungerar fint men det styckas ju då upp automatiskt vilket ger mindre och kanske mer lätthanterliga filer. Vad vet jag? Jag får för mig att .wmf filer har sämre upplösning än .avi och baserar detta på att ett helt 60 min band endast blev 2Gb i .wmf format jämfört med då 12Gb i .avi. Jag har ett GeForce 8600 grafikkort och en QuadCore 2.4Ghz CPU.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget riktigt svar på dina problem.

Håller på en del själv med att redigera och färdigställa egna hemma filmer i vår 2 år gamla dator (XP) och har inga problem.

 

Har inte så höga tankar om Movie Maker.Gör våra filmer i Adobe Premiere Pro CS3.Har gjort 2 filmer i dag.En film på 5,31 GB(30min) + en film på 1,14 GB avi.

 

Verkar vara knepigt att din dator segar.

 

Försök med att hålla datorn frisk.Diskrens,defrag mm.Ta bort onödiga program i autostarten som kan störa i bakrunden.Hämtat alla uppdatering,drivrutiner,ljudkort mm.

 

 

 

 

mvh max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...