Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kaspersky

Senilo

Recommended Posts

Hej!

Jag skaffade mig Kaspersky för att testa det, men det var långsamt som attan så jag beslöt att ta bort det, men si det gick inte!

Inte heller Unlock får bort det, trots att det inte startas vid bootning. Mapparna det finns i är skrivskyddade, vilket inte heller går att få bort. Det försvinner nog när jag klickar bort det, men efter det att jag gått in på annan mapp är skrivskyddet där igen. Jag har AVG antivirus och Comodo brandvägg. Har någon ett tips hur jag skall få bort eländet?

Nyfiken bara, var programmet långsamt? Hur då i så fall?

Eller blev datorn slö?

Finns ju inställningar att göra..

Själv har jag KIS, alltså både antivirus &amp brandvägg och är nöjd. Kanske kan guida om så behövs men nu var det ju inte det din fråga gällde...

Har du olika profiler på datorn?

Alltså har du installerat programmet som användare1 och försöker ta bort det som användare2?

Testat som administratör?

Testat i felsäkert läge?

Hej!

Programmet gick långsamt, och efter det att jag kört det segade datorn, men kom sig igen. Jag har en profil. Felsäkert läge kan jag över huvud taget inte nå, och efter Kasperskysökningen bröts internetförbindelsen.

[inlägget ändrat 2007-12-29 17:06:49 av senilo]

Hej,

Jag har Kaspersky 7.0.0, och programmet finns i datorn, men inget avinstallationsprogram kan hitta det. Försöker jag köra det går det men tar en evig tid, och som sagt, jag kan inte få bort det.

Har du valt din produkt till vänster och sedan Installation/Uninstallation för att läsa avinstallationsanvisningarna för just den?

Jo, men problemet är att Kaspersky inte finns med under Alla Program. Det finns alltså på datorn och det går att köra det men datorn kan inte hitta det.

Det går nog att installera Kaspersky igen, men bara om jag avinstallerar brandvägg och anti-virus (Comodo och AVG).

Hmm, det beror ju på hur kinkig Kasperskys installationsprogram är. För att installera igen vid avinstallationsproblem är ofta ett bra sätt.

Det går att installera Kaspersky igen, men det lägger sig vid sidan om det gamla. Det nya går att avinstallera, men det gamla sitter fast.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...