Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lagligt?


danne the one

Rekommendera Poster

danne the one

hej!

 

jag tänkte ha länk arkiv på min sida där jag länkar till sidor där man direkt kan ladda ner ett spel (warez spel = olagliga spel).

 

Jag undrar om det är olagligt att länka till såna sidor?

 

Jag skulle var tacksamm om någon svarade för jag vill inte göra något olagligt.

 

med vänliga hälsningar

danne n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så har jag ingen aning om vad svensk lagstiftning säger i ett sånt här fall, men logiskt sett så borde det vara lagligt. I annat fall skulle Polisen bli tvungen att arrestera alla taxichaffisar och guider eftersom de visar folk var Sergels Torg är, där det ju bevisligen säljs knark. Om du däremot laddar ner eller tillhandahåller spelet på din site så ligger du nog risigt till.

Nån juridikstuderande på forumet?

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

[inlägget ändrat 2001-08-02 23:05:25 av Coleburn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att enbart länka kan knappast vara olagligt. Men däremot strider det nästan garanterat mot de avtalsvillkor du har med det företag som tillhandahåller ditt webb-utrymme. Och därmed skulle du alltså riskera att få din hemsida stängd av leverantören.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--:August::--

Ja det är helt klart olagligt!Men för några år sen så friades en kille som hade länkat till Mp3:s fast det var en

formalitet,han hade en bra advokat...

Skaffa en du också...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

IIRC, så berodde det hela på övergödda amerikanska jurister som trodde att Sverige var en vassallstat till Usa utan mänskliga rättigheter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...