Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ny(are) processor?

Klippan

Recommended Posts

Har just fått lite kulor till jul som bränner i fickan. Funderar på att ev. lägga dem på en ny processor. Jag har ett ASUS A8S-X moderkort som enligt beskrivningen stöder Socket 939 för AMD Athlon 64FX / Athlon 64 X2/Athlon 64 och nu har jag en AMD Athlon 64 Processor 3200+ monterad.

Vad är det för skillnad på 64 , 64 FX och 64 X2?

När jag kollar runt lite på olika 939 varianter så finns det en mängd olika t.ex:

Athlon 64 X2 4400+ 2,2 GHz

Athlon 64 4000+ 2,4 GHz

Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+ 2,2 GHz

Jag får väl försöka väga pris mot prestanda, men

om man skulle förutsätta att de kostade lika mycket, vilken skulle vara mest prisvärd?

Är det någon som kan rekommendera någon variant av dessa? I övrigt har jag XP Prof och är inte användare av några tyngre spel. Däremot kör jag en hel del musik och videor och konverterar och klipper och klistrar fram och tillbaka. Då ibland kan jag tycka att det tar lång tid att få fram resultatet.

Tackar för svar!

Har en 4400+ X2 AM2 socket,( 939 på väg ut), går som en klocka fantastisk har inte haft ngt problem ännu varken i spel eller tunga grafikprogram, men se till att ha mycket RAM minne ca 2-4GB...DDRII 800 eller 667Mhz..

Uppdatera Mera :)

[inlägget ändrat 2007-12-25 06:35:30 av TalisMan]

• 2 months later...

köp hellre ett nytt moderkort med Socket AM2, mycket bättre, som t.ex. Asus M2N-E SLi nForce 500 SLi och AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0 GHz, ska väl räcka för bildredigering och sånt

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...