Just nu i M3-nätverket
Jump to content

IE-Firefox

Snowriver

Recommended Posts

Jag har funnit att Firefox är enklare och stabilare än IE, men när jag genom ett öppet program eller via en tidnings-skiva vill öppna en länk eller en supportsite så öppnas IE i alla fall trots att jag angett Firefox som standardwebbläsare. Finns det några metoder att komma tillrätta med detta irritationmoment? Om det redan finns beskrivet någonstans vill jag gärna veta var?

Snowriver.

I XP kan du kolla högst upp i Start-alla program. Där hittar du 'Ange programåtkomst och standardprogram' Gå in och anpassa.

MVH datordanne

Hej! Denna åtgärd har utförts men hjälper bara till en del. Jag skulle helst vilja bli av med IE en gång för alla! När jag vill länka från t.ex. PC-för alla:s cd startar IE i alla fall, ävenså med Windows Update, Paint.Net o.s.v. Jag har ibland ont om plats i min dator och vill gärna minska antal och storlek på program och så... Går det att avinstallera IE så vill jag göra det!

Mvh. Snowriver

Windows Update fungerar bara med IE. Du kan inte vara utan IE, det går inte att avinstallera det för det är tätt sammanvävt med resten av Windows, t ex Utforskaren.

Det som retar mig är att det jämförelsevis är klumpigt och rörigt. Alla tillägg och uppdateringar gör det bara större och klumpigare. Men okej, Ubuntu kanske...

Mvh, Snowriver

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...