Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Aktivering

Lt.Jugulator

Recommended Posts

Startade idag en av mina Vista datorer, den hittade uppdateringar den ville göra. När dessa var gjorda och datorn startat om så ville den göra en aktivering, vilket den misslyckades med. Jag fick till svar att nyckeln redan användes av en annan dator. Men det gör den inte, utan den används av den dator som ville aktiveras. Således så fick jag lov att ringa 020 nummret för att aktivera mitt OS som jag redan aktiverat för länge sedan.

Nu är allt frid och fröjd för allt funkar, men varför blev det så?

Har någon anna råkat ut för detta?

Guest ollemunter

Lt.Jugulator!

Det är bara dom ärliga som råkar ut för sånt. Nu Skoja jag bara. Det händer naturligtvis att det strular med detta för många.

Egentligen har jag aldrig, råkat ut för detta problem och trots att jag då och då varit lite oärlig med installationer av både piratVista och piratXP och dessa har kunnats uppdaterats utan problem. Det finns dom som kan det här med att fixa Bill Gates program och varför ska man inte utnyttja den möjligheten som står alla till buds, via internet som är en guldgruva. Det är så många toppar i samhället som skor sig på oss gräsrötter, så finns chansen tar man den ju. Men när sånt här händer och man har en legal kopia av sitt Windows oavsett version så är det inte roligt.

Nu för tiden så får man ju inte alltför ofta en riktig CD/DVD med OS:et på när man köper på typ ONOFF eller liknande. Man lägger systemet på disken och vad gör man då när det strular med filer mm.

Det går alltid att snacka sig till en CD/DVD med operativet på, i allafall på ONOFF, men då får man inte vara blyg.

Ringde du till Microsoft? ja då skickade dom väl dig en DVD med Vista på, om du nu inte hade en förstås.

God Jul alla på supporten

[inlägget ändrat 2007-12-19 22:27:35 av ollemunter]

Orkar inte vara oärlig längre, slutade med det för några år sedan, nu när man kan köpa en oem licens för dryga tusenlappen så finner jag inte anledning att fuska längre, kostar tid att sitta och leta efter fungerande nycklar och patchar också.

Således blir man ju fundersam när jag måste återaktivera mitt ärliga Vista.

Skulle inte komma på tanken att gå in på Onoff e.d ställe för att köpa mig en dator.

Har inte gjrot några förändringar bland hårdvara.

Det kom efter en uppdatering som var ganska stor, det sägs ju vara en SP1 på gång till Vista, kanske var den som orsakade aktiveringskollen?

Kunde inte se någonstans om det var SP1 som installerats. Får ändra inställningen framöver så jag hänger med när Vista uppdateras.

Guest ollemunter

Lt.Jugulator!

Naturligtvis så köper man inte en dator på ONOFF, men vad många inte vet är att man faktiskt kan få ett Windows XP orginal på CD helt gratis, om du får fel på datorn och den är köpt på ONOFF exempelvis. Vad som gäller för Vista vet jag ej, men dom har den policyn om man frågar och det gäller att själv vara seriös. Normalt ligger en återställning på disken, när det gäller en dator köpt på ONOFF. Kan tänka mig att även Elgiganten och Expert har samma policy, men ofta så avböjer dom den frågan, så det gäller att stå på sig och vara envis och seriös.

Jag har köpt mina datorer på Dustin och Dell.

De flesta 'märkes datorer' har väl så var man än köper dem. Nu vill de väl att man ska börja med att bränna sin egen recovery disk direkt.

Hur som helst så blev jag snopen när jag måste återaktivera mitt os. Jag får väl vända mig direkt till Microsoft för att få någon form av svar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...