Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering


A7043VMS190

Rekommendera Poster

Hej är det någon annan än jag som har problem med dom senaste uppdateringarna 12/12-2007, någon av dom här uppdateringarna stänger av datorn vid uppstarten, det verkar vara någon fil, för den finns tydligen i sp1 till Vista också.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Har inte märkt av några problem med den senaste uppdateringen, varken till Vista eller XP.

 

SP1 till Vista, kanske är säkrare att göra, efter att man tagit hem den för sig, manuellt.

 

XP kan inte reagera på en fil till Vista och tvärtom, så då måste du ha nåt annat strul i datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag i xp laddar ner Vistas sp1 med dap och när filer kopieras från temp till färdigmappen så stängs datorn av och går inte att starta förren jag i felsäkert läge tar bort sp1 filen och även dap-mappen från program och tömmer papperskorgen.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

[inlägget ändrat 2007-12-18 15:32:23 av A7043VMS190]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju märkligt för då har du inte kört några filer. det ska ju inte spela nån roll om det är en stor avi fil eller vista sp1

 

tror faktiskt jag läste om nåt om det du skriver i första inlägget men det läste jag isf i förra veckan = inget jag minns nu

 

[inlägget ändrat 2007-12-18 16:24:18 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan var väl uppdateringsvecka, så man får väl ha uppdate inaktiverat så länge, det kanske dyker upp någon lösning.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om vi säger att uppdateringarna släpptes kl 15 i usa i tisdags, finns det nåt problem så sprids det ju fort

 

du menar att när filen flyttas från mappen 'ifug78nj5va' till din valda mapp så upplever du detta problem?

 

du är väl medveten om att sp1 är en RC?

[inlägget ändrat 2007-12-18 16:43:41 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här verkar det vara fläkten till nordbryggan hade jag satt till 4300 varv och fläkten till processorn till 1400 varv vilket var för lågt för Microsoft så då ändrade jag nd till 4600 varv och proc till 1600 varv, och nu gick bra att ladda ner Vistas sp1 och då funkar nog uppdateringarna också.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sätter ner fläktarna så är det ju väldigt viktigt att man håller koll på temperaturerna i datorn vid belastning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordbryggan har hela tiden legat på ca 20 grader och processorn på ca 40, och nu har jag installerat sp1 i Vista och allt verkar vara frid och fröjd.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

[inlägget ändrat 2007-12-18 23:20:28 av A7043VMS190]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev tvungen att aktivera mitt Vista igen efter dagen uppdatering.

 

Fick blänkare om att jag endast hade 15 dagar kvar att aktivera mitt Windows.

När jag försökte göra det så fick jag till svar att det nyckeln redan användes. Självklart eftersom den är min och tillhör berörd dator, var iaf tvungen att ringa 020 nummret och göra den krångliga aktiveringen. Är det någon annan som fått göra det samma?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...