Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fråga om nätagregat


Behruz

Rekommendera Poster

Hej. Kan nån förklara mig vad är det som viktigt i nätagregatet för jag känner mig lite lost , jag menar är W, V eller A viktigast att kolla när man ex. köper ett nätagregat? Om det är nu W är viktigast (jag menar 350W eller 600 W) i nätagregatet vad då för roll spelar de övriga V och A då? Tacksam för alla svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'Köparens guide till nätaggregat' finns att läsa på Sweclockers. Där står allt du bör veta.

 

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&ampampthreadid=612278

 

Hmm, av någon anledning så fungerar inte länken. Du får leta reda på tråden själv som finns i tavlan 'Chassin och nätaggregat'.

 

 

----------

www.Ubuntu-se.org - Linux för vanliga människor.

 

[inlägget ändrat 2007-12-14 14:25:39 av Hund]

[inlägget ändrat 2007-12-14 14:25:58 av Hund]

[inlägget ändrat 2007-12-14 14:26:12 av Hund]

[inlägget ändrat 2007-12-14 14:26:34 av Hund]

[inlägget ändrat 2007-12-14 14:27:03 av Hund]

[inlägget ändrat 2007-12-14 14:28:13 av Hund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt:

 

V står för Volt och den är lika för alla nätagg till datorer.

 

A står för Amperé och det kan vara olika för de olika spänningarna, eller det ÄR olika för de olika spänningarna men det jag menar är att det kan variera mellan olika nätaggregat.

 

W är Watt och, kan man säga ren, effekt.

Det är oftast Watt som är intressant, ex. då ett grafikkort kräver ett nätaggregat på ex. 400W.

VA förekommer också och står för VoltAmperé, det kan man säga är effekten inklusive det som själva nätagget drar själv.

Lite grovt kan man säga att VA &amp W är samma sak (men alltså inte riktigt sant..)

 

Så som svar på din fråga så kan du kolla efter W.

Efter A bara om det är så att aggregatet vid ex. 3V måste kunna leverera xxA

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Watten är inte det viktigaste. Det är antalet Amepere på +12V linan.

 

 

----------

www.Ubuntu-se.org - Linux för vanliga människor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu har ju inte jag behövt köpa så många nätaggregat men jag skulle tro att de seriösa företag som tillverkar ett nätaggregat ser till att proportionerna på uteffekten är ''rätt'' dvs. ett agg på 600W inte bara levererar 600W för 5V och inget för 12V...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en poäng. :) Men det är alltid bra att dubbelkolla allting. Har man krävande hårdvara, kanske kör SLI eller dyligt är det viktigt med ett nätagg som har det lilla extra.

 

 

----------

www.Ubuntu-se.org - Linux för vanliga människor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...