Just nu i M3-nätverket
Jump to content

'synca' en USB

eken81

Recommended Posts

Hej

Om du letar lite så hittar du nog min post där jag fick problem med en USB-sticka som en dag bara var helt tom, kunde inte återfå informationen men nu till frågan,

Vet du något bra program som kan synca informationen på en usbsticka automatiskt så att jag slipper risken att bli av med informationen igen, när min nya sticka lägger av, vilket jag hoppas ligger flera år fram i tiden.

En annan sak jag funderat på är, jag har en 300GB hårddisk på sidan om som backup och utökning av datorns hårddisk, om sync programmet är inställt att USB-hårddisken är E: och F: är den USB-stickan. Hur blir det då om jag stoppar i stickan före jag startar hårddisken och enhetsbokstäverna blir 'bakvända'?

Alla tips mottages tacksamt.

Kolla in

http://allwaysync.com/

Den är iaf. gratis.

Jag tror att du kan ''döpa'' enheterna - och att de sedan ska ''minnas'' detta genom att i Diskhantering tilldela dem en bokstav, samma som de redan fått eg. men kanske säkrast att ta ex. U: för USB och H: för externa disken.

Edit: Själv tar jag backup'er genom att ha skapat .bat-filer som jag exekverar från ex. Kirby Alarm.

[inlägget ändrat 2007-12-13 15:52:10 av Mikael63]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...