Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn fungerar inte efter formatering


Hulda Svensson

Rekommendera Poster

Hulda Svensson

 

Tjenare!

 

Efter att jag formaterade datorn så kommer jag ej in på datorn. Jag startar datorn och med svart bakgrund får jag följande felmeddelande.

 

'diskfel tryck valfri tagent för att fortsätta'

 

det har jag gjort men inget händer

 

Vad är det för fel och nån som kan hjälpa mig?

 

 

Mvh Hulda Svensson

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste stoppa in en win98 start diskett och starta om datorn, sen så skriver du bara edit mellanslag och ett påhittat filnamn så kan du skriva dina memoarer där, har du tur så hittar disketten skrivaren så du kan skriva ut också.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

 

Jag har som jag glömde skriva windows vista!

 

När jag formaterade datorn så stoppade jag i vista skivan och formaterade med den och sedan installerads vista.

 

Jag har varit inner på datorn en gång efter formatering så operativsystemet finns.

 

 

Mvh Hulda Svensson

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som något har blivit fel med hårddisken. Hade du problem med datorn innan Vista-installationen också?

Har du prövat med att installera Vista på nytt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag råkade ut för samma fel när jag skulle testa Vista. Det var en ny disk men efter att ha testat att formatera den både med Vista skivan och med XP miljö gav jag upp.

MVH datordanne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså installerat Windows Vista och du har varit inne i Vista efter installationen, men sedan när du tar ur skivan så kommer du inte in i Vista, sätt i skivan starta Vista och välj visa alla dolda och systemfiler och kolla var bootfilerna hamnade, gå sedan in i bios och välj den hårddisken dom hamnade på som den som datorn ska starta med, eller så drar du ur sladden till den och installerar om alltihop så du får bootfilerna på samma disk som oset.

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hulda Svensson

 

Hej!

 

Jag har försökt att åtgärda problemet med ditt tips men tyvärr kommer jag inte långt.

Jag stoppar i cd skivan men ingenting händer. det hörs att cd skivan spelar upp men det händer inget på skärmen. Det står precis som innan ' diskfel Tryck ned en tagent för omstart' har testat det men det blir ingen omstart.

 

Vad ska jag göra??

 

 

Mvh Hulda Svensson

{EN VACKER DAG KOMMER ALLTING VARA LIKA ENKELT SOM DELL MEN MED DELL ÄR DET EN VACKER DAG REDAN IDAG!!}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...