Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärm fungerar ej på min bärbara PC


Lars Isacson

Rekommendera Poster

Hej,

jag har en laptop HP Pavilion ze2000, inköpt för c:a 2 år sedan. Problemet är att skärmen ej 'slår på' (den förblir svart) när jag slår på PC'n. Datorn fungerar i övrigt. När jag kopplar in en extra skärm via laptop'ens extrauttag så fungerar detta utmärkt. Bilden dyker upp på denna skärm, men som sagt INGENTING visas på ordinarie laptop-skärm. Är det någon därute som haft samma problem och lyckats lösa detta? Tacksam för alla svar och ett snart sådant eftersom min fru använder pc'n dagligen för studier. PC'n har fungerat bra tidigare, men hade samma problem för 1 vecka sedan. Då kom bilden tillbaks 'efter ett tag(?)'. Tack på förhand! /Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kanske som någon sorts glapp eller liknande i kopplingen upp till skärmen. Det är nog svårt att göra något åt det själv.

 

Om det inte är som så att det går att ana texten om man lyser på skärmen, i så fall är det belysningen i skärmen som har gått sönder, men även för det så får man nog lämna in datorn.

 

Det kan ju gå att reklamera den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sitter det inte en liten ''pigg'' som påverkas av locket?

Som släcker skärmen när locket stängs.

Kolla om det glappar där.

 

Du har väl testat med de speciella funktionstangenter (kombination) som man använder för att växla mellan intern-extern-båda?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...