Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

redigering av vhs-video


vid

Rekommendera Poster

Jag har kopierat gamla vhs-videor till dvd på videobandspelaren, men jag skulle vilja redigera dem i datorn. Datorn kan inte hitta filmen i det format som är på dvd:n och jag har inte någon videokamera som datorn kan fånga videon från. Visst måste det gå på något sätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

''till dvd på videobandspelaren''

Din videobandspelare har även möjlighet att spela DVD-skivor?

Har den hårddisk? Eller bränner den på skiva direkt?

Formatet på filerna? alltså filtillägget - är det möjligen .vob?

 

''Datorn kan inte hitta filmen''

Datorn? Hur menar du då?

 

Om du inte hittar program som klarar att editera .vob så testa att döpa om till .mpg och pröva då.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, min videobandspelare består av både VHS- och DVD-spelare men saknar hårddisk. Jag kan spela dvd:n på videobandspelaren, men när jag sätter den i datorns dvd-enhet så hittar inte datorn skivan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste avsluta DVD skivan (Finalize) annars kan du inte spela upp DVD skivan i datorn eller någon annan DVD spelare.

 

Kolla instruktionsboken på din inspelbara DVD spelare hur man avslutar en inspelad DVD skiva.

 

(Behövs minst 2 minuter kvar av den inspelade DVD skivan för att avsluta skivan)

 

mvh max12

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-12-10 18:38:01 av molle98]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack Molle och Mikael för era svar. Jag har avslutat dvd-skivan i videon innan jag försöker öppna den i datorn. Men datorn uppmanar mig att stoppa en skiva i dvd-enheten även om skivan är i. På en annan av våra datorer hittar dvd-enheten skivan och kan spela upp filmen. Men även om jag byter filtillägget till .mpg så kan jag inte öppna den i Nero eller Windows Movieplayer för att redigera. Är lösningen att köpa ex Pinnacle? Eller finns ngn annan lösning? Tacksam för alla förslag!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...