Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-video-brännare


Maria E

Rekommendera Poster

Hej är det någon som har öppnat balkongdörren på vintern och fått sin DVD-video-brännare förstörd eller tillhör jag de första ?

 

När jag skulle stänga balkongdörren så såg jag att DVD-video-brännaren stod och blinkade men inget annat hände...

 

Men nu har jag lärt mej en läxa. Man ska alltså dra ur alla sladdar till DVD-video-brännaren då man ska öppna balkongdörren och det är kallt ute men det kanske räcker med att lägga en filt över ?? Men nu vågar jag inte chansa om jag får en ny...

 

DVD-video-brännaren går ju inte att stänga av riktigt verkar det som. TV har inte gått sönder av kyla i alla fall. De DVD-video-brännare som fraktas kors och tvärs genom Sverige för att komma till affärerna de är ju avstängda och inte kopplade till elnätet :-)

/Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror nog att du är den första som råkar ut för det.

Jag har i alla fall inte gjort det och ingen jag känner heller.

 

Antingen så klara inte dvd spelarna det eller så har du haft väldigt otur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är inte normalt att den går sönder av lite drag från en balkongdörr. Men blir den fryst skall man inte köra den förrän den tinat och ev kondensfukt torkat bort.

Värre är om det regnat in genom den öppna dörren!

 

En filt är inte att rekommendera. Apparaten utsöndrar en del värme som behöver ventileras bort.

 

Hälsningar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte tänkt sätta på den om den har blivit jättekall. Detta med filten? Jag tänkte att jag skulle lägga en filt över den när jag öppnar balkongdörren på vintern så att det inte drar kall luft på den.

 

Inte ha den på när jag sitter och tittar på några program som jag har spelat in.

Nej regnat in har det inte gjort.

 

 

 

Luft blir mycket kallare när det blåser och om det blåser in så är det ju kallt om det är vinter.

 

10 grader blir ju mycket kallare om det blåser det känns ju som 0 gradigt. Det blir kallare för DVD-video-brännaren också. :-)

 

/Maria

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-12-08 19:48:50 av Maria E]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv haft en apparat stående nära balkongdörren utan problem. Du har nog råkat ut för något annat. Det med filt över skulle jag inte rekommendera med tanke på allt damm som kan komma in i apparaten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...