Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ett diskläsfel vid grafikkortsinstallation

jsryden

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle installera ett nytt grafikkort.

Jag utgick från de medföljda instruktionerna om att börja med att avinstallera drivrutinerna av det gamla grafikkortet - som var integrerat i moderkortet.

Därefter stängde jag av datorn och installerade det nya grafikkortet LeadTek GeForce 7300GT 256 MB. När jag sedan startade om datorn kom ett felmeddelande upp som sa: 'Ett diskläsfel upp- stod. Tryck ned Ctrl+Alt+Delete för omstart.'

Detta har jag gjort flera gånger men inget mer händer.

Jag har kännt och dragit i sladdar men utan resultat.

Det enda jag kan göra nu är att komma in i bios.

Är det någon som har något förslag på lösning av mitt problem? Tacksam för svar!

[inlägget ändrat 2007-12-08 07:55:41 av jsryden]

[inlägget ändrat 2007-12-08 07:57:16 av jsryden]

Vad händer om du tar bort det nya grafikkortet?

Ibland så behöver man inaktivera det integrerade grafikkortet i BIOS för att det inte ska bli konflikt.

Det kan vara som aå att nätaggregatet inte klarar av att försörja ditt nya grafikkort med tillräckligt med ström, särskild då spänningen 12 V. Eftersom hårddisken också använder 12 V får den då för lite ström för att kunna fungera.

Jag testade att ta bort det nya grafikkortet men det blev ingen skillnad.

Hur inaktiverar man det integrerade grafikkortet i BIOS?

Så även utan det nya grafikkortet och allt som tidigare så blir det diskläsfel?

Då låter det ju som problem med hårddisken. Kan du ha råkat lossa en kabel (kanske bara delvis) inuti datorn när du stoppade i det nya grafikkortet?

Nu har jag gjort allt jag och alla andra kan komma på men utan resultat. Men det blir tyvärr att lämna in datorn till en pc-doktor. Men jag tackar Cecilia för hjälpen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...