Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Bafucin

'The phone line is buzy'

Rekommendera Poster

Bafucin

Detta meddelande får får jag när jag försöker ansluta till internet via vanligt modem hemma hos svärmor. Hemma hos mig där jag installerade modemet, internt, så funkade det. När jag flyttade datorn till hennes hus så går det inte att ansluta. Ringer man upp modempoolen med den vanliga telefonen så svarar den, men försöker man ansluta från datorn går det inte. Allting är rätt kopplat. Det funkade ju hemma hos mig.

Windows XP på datorn.

Nån som har nåt tips? Jag kommer inte längre och svärmor vill ha igång det, helst igår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Arkitekten

Hej!

Har ni samma riktnummerområde? Fyll i riktnumret i telefonnumret och ta bort bocken i 'Använd uppringningsrgler'.

Har svärmor telefonsvarare, fax eller trygghetslarm? Sådana kan stöka till det så att modemet inte känner av koplingstonen. Koppla ur så många apparater som möjligt och prova med modemet i första jacket.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bafucin

Tack för svaret. Har provat allt detta. Kopplat modemet direkt på första jacket. samma resultat. Ja, det är samma riktnummerområde.

Kan tillägga att modemet slår numret och sen säger att det är upptaget. Lyfter man telefonluren så får man meddelandet att det inte hittar nån kopplingston.

Hon har fax men den kopplade jag ur och inget blev annorlunda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bafucin

Kan rapportera att det funkar nu sedan jag bytt modemet. Låste mig lite vid att det funkade hemma men till sist fanns ju bara modemalternativet kvar och med ett annat modem så funkar det ju. Nu återstår att se om svärmor blir nöjd:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...