Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn startar men utan bild!

lFAlLlK

Recommended Posts

Hej allesammans jag har ett problem. Min dator som jag byggt själv fungerade perfekt i drygt ett halvår. Men sedan en dag när ja satt vid datorn stängde den sig själv och vägrade starta. (1)Jag skickade i mitt moderkort och fick ett nytt, det hjälpte inte (2)jag skickade in ram, hårddisk, processor, det hjälpte inte, (3)jag skickade in grafikkort, det hjälpte inte. Jag har bytt allt utan nätaggregat. Så är det nätaggregatet det är fel på eller?? (ingen del kan ha gått sönder igen troligen eller?)

JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR!!!

Startar datorn så du hör ok pipet från moderkortet?

Om datorn inte startar så är det nätagget om du inte hade bytt det.

Startar datorn men ingen bild så kan du kolla så skärmen funkar.

/Skiren

Ja alltså skärmen fungerar testade att koppla in en annan dator till den och det gick. Och datorn startar man hör pipen som de ska låta alltså det är som att allt funkar fast utan bild.

Processor:

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 4200+ 2.2GHz 2x512Kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2

ADA4200CUBOX

RAM(2st):

GoodRam Hi-Performance Platinum 1024MB DDR2 PC2-5300 667MHz CL5

1024DDR2GR667

HÅRDDISK:

Seagate Barracuda ST3250310AS 7200.10 250GB 7200rpm 8MB cache SATA2

SGB10-250S2

MODERKORT:

Gigabyte GA-M57SLI-S4 nForce 570 SLI MCP 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket AM2 ATX

GAFIKKORT:

ASUS EN8600GT/2DHT NVIDIA GeForce 8600 GT

DVD-läsare:

Okänt märke men den fungerar garanterat.

Chassi med inbyggt Nätaggregat:

Q-TEC PSU ATX 350WS

OCH JUST DET DOM BYTTE MODERKORT TILL DET SOM STÅR OVAN FRÅN:

MSI K9N Platinum nForce 570 MCP 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket AM2 ATX

SÅ DET NYA KANSKE BEHÖVER STARKARE NÄTAGGREGAT JAG VET INTE MEN DET VORE JÄTTE SNÄLLT OM DU KUNDE KOLLA UPP OM 350 WATT RÄCKER.

OCH ALLA DELAR SKA FUNGERA IHOP

(DE GJORDE DE INNA I ALLA FALL)

JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP!!!

Var snäll och skriv inte med bara stora bokstäver. Det är internets motsvarighet till att skrika och dessutom blir det mer svårläst.

Gällande nätaggregatet så är det inte bara den totala effekten som spelar någon roll utan även hur mycket ström som kan levereras på 12V:

'Här rekommenderas av Guru3D 350W 'at minimum' och som ger åtminstone 24A på 12V-spänningen:'//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=957777#958245

Ja, men jag skriker ju också efter hjälp!

Ledsen men ja förstår inte riktigt vad/hur du menar?

Tack på förhand för hjälp!

På en etikett på nätaggregatet inuti datorn så ska det stå hur mycket ström som det kan leverera på olika spänningar. Läs på den vad det står om 12V.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...