Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återfå information från en USB


eken81

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en gammal USB sticka på 1gb, idag när jag stoppade i det för att forsätta arbeta med några dokument på det sa den 'Enheten inte formaterad, Vill du formatera den nu?' jag svarade Nej eftersom stickan fungerat förra veckan och jag förväntar mig att den ska fungera idag med :D

 

Det är förargligt men världen går inte totalt under om allt är borta men, vet ni något gratis (eller billigt) och bra program som har en chans att återskapa filerna? (word-dokument, powerpoint som är den mest viktiga, bilder jpgs, html vilket det mesta ju ligger på servern så det är lugnt.)

 

Fråga 2, vet du något program som kan säkerhetskopiera filer från en usb-sticka så fort man stoppar i den i datorn? Så jag inte behöver hamna i denna sits igen.

 

Datorn säkerhetskopierar jag men jag har ju aldrig tänkt på att en usb-sticka kan lägga av (vilket så här i efterhand ju är logiskt)

 

Tacksam för den hjälp och de tips jag kan få.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tipsen, inget fungerade av dem men det var värt ett försök i alla fall.

 

De körde inte alls när programmet kände av att USB stickan inte kändes som formaterad, när jag testat de tre programmen och ett jag hittade själv utan resultat så formaterade jag stickan och körde dem igen utan förbättring. Gjorde så eftersom det inte fungerade innan och jag tänkte att den, när stickan var formaterad, skulle kunna leta djupare ner i bland allt som legat på den innan.

 

Får väl bara inse att det är kört, som jag nog skrev innan så var det inget på den som stör så väldigt mycket att det försvunnit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt att det inte går att återfå något. I den här tråden nämns dock några fler program om du vill pröva.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=979046

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade dem med fast med samma resultat (den hittade noll)

 

Testade de första på denna usbsticka i våras då jag bara deleteat filerna då hittade något, minns inte vilket program filerna.

 

Denna gång undrar jag om den ballat ur för att jag råkat dra ur stickan när den skrev till den men den ska väl inte skada alla filer då? Annars kan stickan legat lite för nära min mobiltelefon eller något sådant, eller så är det bara gammalt, har ju hängt med i nästan 5 år.

 

Tack för att du tog dig tid, stickan verkar 'mekaniskt' fungera men jag vågar inte lita på den längre, en ny sticka 1gb är inte så dyr idag så den gamla får bli en extra för oviktiga filer så köper jag en frisk som jag ska sätta något säkerhetskopierings grejs på som lastar över filerna på stickan till datorn så jag har dem dubbelt från nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...