Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Laddar mycket!

soldier123

Recommended Posts

Hej!

Min dator har på senare tid börjat ladda väldigt mycket. Ibland om man ska surfa så går fläkten igång blåser jätte mycket. Jag kan typ inte vara inne på ventrilo och spela ex. cs då laggar det och fläkten går igång. Det verkar som om den överarbetar, detta problem har nyligen uppstått. Någon som vet vad det kan vara?

Tacksam för hjälp!

//Henke

Hej!

Jag tror inte det, för jag har nyligen tagit bort damm från fläktar och ventilationshål. Datorns temperatur ligger runt 55 grader. Finns det några fler orsaker till detta problem?

/Henke

En orsak som du inte har redovisat kan vara temperaturen på grafikkortet.

CPU:s temp kan myckert väl ligga på 55°C, tämligen normalt, men vad är tempen på grafikkortet?

Min erfarenhet får mig att tro att det är grafikkortet som är boven i dramat, dock bara en personlig åsikt!

Hej

Måste bara fråga vad Ventrillo är`? Jag vet att sonen håller på med detta,men jag har inte en susning OM hur och vad detta är! *Ler*

Testade att ladda hem dettá,men sen är det ju inställningar OM jag förstått rätt?

Vad är det för inställningar? Är detta ungefär som Msn?

Mvh

Mindre vetande

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

Ventrilo är i huvudsak för röstsamtal, antingen med en person eller flera (konferenssamtal). Det tar väldigt lite resurser i datorn varför det passar bra när man samtidigt spelar.

(Texten godkänd av sonen som också använder Ventrilo.)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...