Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel vid verfiering av skivan


c-zar@spray.se

Rekommendera Poster

c-zar@spray.se

Har köpt spelet Ski Alpin Racing 2007 till min PC. Har installerat spelet och när jag ska starta upp det får jag felmeddelandet 'Fel vid verifiering av skivan'. Länkas då till en hemsida där jag får följande text: You encountered an error with the copy protection. This is most likely caused by CD/DVD Emulation or Virus scanning software on your system. Jag har inget sådant program installerat vad jag kan se, däremot har jag ett program som heter 'Nero' installerat. Någon som vet hur jag ska få igång spelet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i Startmenyn under Nero (eller Ahead) om det finns en sökväg till

NeroImage Drive (verktyg/tool).

 

Är någon drivrutin aktiverad?

(två kryssrutor)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c-zar@spray.se

Jag har gått in i Nero InfoTool och under DVD Features finns bland annat två kryssrutor aktiverade (CSS, CPRM) Måste jag avinstallera Nero för att få spelet att fungera eller går det att ändra inställningar på något sätt? Har försökt att avmarkera kryssen, utan framgång.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c-zar@spray.se

 

Söker febrilt efter ImageDrive men kan ej hitta. De applikationer som finns installerade heter Nero Express, Nerovision Express SE och Nero Cover Designer. Kanske behöver uppdatera programmet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

njae, då är det väl så att du inte installerat med det valet och då kan (bör) det inte vara den mjukvaran som ditt program bråkar över.

 

Du har inte installerat något program som heter ex. Daemon Tool, Alcohol 120%, PowerIso, MagicIso?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c-zar@spray.se

 

Nej, jag har genomsökt datorn och kan ej hitta dessa program. Provade också att avinstallera Nero, men problemet återstår så jag är minst sagt förbryllad. Mitt antivirusprogram (F-secure) har också godkänt spelet. Har gjort virusscan också men utan resultat. Har provat spelet på en bärbar PC och där fungerar det, så inget fel på skivan heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...