Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avslutar inte


Attas

Rekommendera Poster

Min dator har börjat bli seg, dels vid starten och framförallt när jag ska stänga ner den. Då kommer det fram en ruta med - Avsluta program-Upgrader. Jag kan ju välja att 'Avsluta nu' men låter jag den gå färdigt så kommer en ny ruta med - Det här programmet svarar inte. Klicka på Avbryt om du vill återvända till Windows och kontrollera programmets status eller kan man Avsluta nu.

Ni som kan detta med datorer känner säkert igen detta och kanske till och med råkat ut för det, men jag vet inte vad det är för program som inte svarar och vet inte varför datorn börjat krångla med detta och jag vet inte vilket program som i så fall håller på att uppdateras för det är väl det som det handlar om.

Hur får jag bort detta?

 

[inlägget ändrat 2007-11-23 22:33:36 av Attas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i lägg till och ta bort program i kontrollpanelen om du kan se ngt med upgrader eller i om du skriver msconfig i kör och tittar i autostart om den finns där bocka av det isåfall.., annars scanna datorn med ett antispyware program..

 

Uppdatera Mera :)

 

[inlägget ändrat 2007-11-24 07:42:56 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej TalisMan

Har hållt på hela förmiddagen och strulat med detta. Jag laddade ner ett anti spyware program och drog igenom. Det hittade 4 infektioner på datorn. Det som jag är mest förvånad över är att jag har Panda Internet Security samt att jag är intagen på sjukhus och där sjukhuset också har virusprogram för sin server. All min Internet trafik går via sjukhusets server. Trotts dessa skydd så ha det alltså smygit sig in 4 infekterade filer i min dator. När jag tittar på de infekteraade filerna så kommer de från metacafe, hitbox, imrworldwide och superdelux. De två sista vet jag överhuvudtagit inte vad det är. Inget jag kan erinra mig om att jag har varit inne och kollat på. Men det går tydligen inte att vara helt säker när man surfar.

Tack för tipset och hjälpen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det cookies som hittades?

Sådana är aldrig farliga för datorn och antivirusprogram brukar inte bry sig om dem. De kommer in när man surfar och man behöver inte surfa till just de webbsidorna för det räcker med att annonser från de webbsidorna visas som en del av en annan webbsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...