Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datum på foto i datorn (och förstås även utskrifte


Berit Eriksson

Rekommendera Poster

Berit Eriksson

 

Hej, hoppas nån kan hjälpa mig. Precis köpt en Canon Powershot A720 IS efter att ha läst Pcförallas test i senaste tidningen. I dag har min man och jag hela dagen försökt ställa in datum så att det visas på fotona när jag lagt in dem i datorn. Vi har läst snart sagt hela manualen fram och baklänges och följt instruktionerna till punkt och pricka men intet datum syns. Så upprepa inte vad som står där. Har ngn ett tips om hur man skall göra i steg för steg? Håller på att bli 'galen'!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Berit!

Jag förmodar att ni söker en röd eller gul text med diverse tidsangivelser på era bilder.

Min digitala erfarenhet får mig att fråga var datumet ska visas?

 

På dataskärmen, med inbyggt visnigsprogram? På egenhändigt utskrivna kopior? På vad?

 

Står det inte uttryckligen i manualen att det går att infoga datum vid exponering av den bild som ska visas på dator så finns den möjliheten inte.

 

Sanning med modifikation, det finns en uppsjö av program som kringgår detta, de flesta olagliga, inga jag vill rekommendera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berit Eriksson

 

Tusen tack Hakke för svaret! Det står i manualen 'Inställt datum och klockslag kan skrivas ut på bilderna'.

Datumet är inställt och visas UNDER bilderna i visningsprogrammet men inte PÅ fotot. Vid utskrift från minneskort kommer inget datum med, men enligt manualen SKALL det ju gå. Tips?? Om jag vetat att jag inte kan få datum på fotona hade jag aldrig köpt kameran. Borde stå i testerna PC för alla gör i så fall.

Sov gott!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det inte någonstans på menyn i kameram Date Inprint eller datum/tidsstämpel ?

Har 2 digitalkameror som fungerar så.

 

Vet inte om du har installerat ImageBrowser som brukar följa med deras kameror. Egenskaper(Metadata) på bild (ImageBrowser ) .Visar tid,när,mm hur bilden är tagen.Till och med skriva i lite tillägg till bilden mm.

 

http://software.canon-europe.com/products/0010518.asp

mvh max12

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-24 00:19:05 av molle98]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna ZoomBrowser EX

Välj bild i Preview Mode

Vänster sida EDIT

Vänster Edit Image

Välj Insert Text Du måste skriva något

på rutan under.

Finish

Där kan Du skriva text öch får bilddata.

Lycka till

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...