Just nu i M3-nätverket
Jump to content

10gb förlorad data, hittar ej med ghost program

tirran

Recommended Posts

Hej!

Jag laddade ner grejer från utorrent. Alla 6 episoderna, i förrgår kollade jag på ett av episoderna, men idag när jag skulle kolla på nästa var hela filen borta.

Det var mera saker som försvann. Totalt 10-20gb!

Helt borta!!!?

Jag har kört 'Easy Recovery Professional' för att försöka hittat dem, ifall det har blivit deletade, men dom fanns inte där heller.

Och grejen är den att innan hade jag ca, 40gb ledigt på hårdisken, och sedan som sagt när jag satte på datorn igen hade jag helt plötsligt 60gb?

Någon som vet vad som har hänt?

Hur får jag tillbaka min förlorade data?

Tack :)

MVH

Timpa

Om du använder den partitionen så är det stor risk för att filerna skrivs över, så om det är på samma partition som där Windows ligger så är det säkrast att du flyttar över hårddisken till en annan dator som extradisk.

Här är 3 andra filräddningsprogram:

http://www.idg.se/2.1085/1.72853

Guest ollemunter

tirran!

Nerladdningen måste vara klar, innan du ger dig på att packa upp eller titta på det du hämtat med 'uTorrent'. I regel sparras allt till en förutbestämd mapp som man själv väljer, programmet kan göra det också, jag har valt en egen mapp. Normalt ska du ha allt kvar, så länge du inte varit inne i den mappen och raderat.

Vad som händer om du har programmet igång och öppnar filer i mappen, vet jag inte. Först laddas materialet ner till en mapp och flyttas sedan till mappen du valt att spara till när nerladdningen är färdig, där skall du ha dina filmer.

hej!

det jag laddade ner var enskilda 'avi.'

filmer, men i en och samma mapp.

Och det var som du sa att dom laddas först ner till en mapp och sedan flyttas över till en annan mapp

men saken är den att jag inte gjorde några ändringar, utan jag spelade bara upp filmen i avi. formatet.

Men dom ligger inte i den 'klara'-mappen och den ligger inte i 'inte klara'-mappen

jag sökte igenom datorn med 'windows search' men hittade ingenting

Och dom är inte raderade för jag hittade dom inte med ghost programmet.

Dom är helt spårlöst förvunna?

var kan dom tagit vägen?

Men om det bara är nedladdade filer, så kan du väl ladda ner dem på nytt? Det tar visserligen tid, men det är ju inte som när alla semesterbilderna är borta.

Ghost är ett program för att göra kopior av hårddiskar, windows-installationer etc, jag antar du menar filräddningsprogram. Har du kollat med de som IDG föreslog?

Guest ollemunter

Som Cecilia säger, så får du hämta på nytt. Att använda 'uTorrent' kan ibland kräva tålamod, men man får ju mycket igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...