Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får jag bort en 'hackad' Internetadress


Annor

Rekommendera Poster

Hej!

För några veckor sen blev www.fyrfasen.se hackad av islamsk propaganda. Enligt Fyrfasen, min elleverantör, är den vägen sedan länge eliminerad, men tydligen ligger adressen till hackaren kvar i min dator, så när jag anropar Fyrfasen så kommer alltid hackarens sida upp. Till saken hör att om jag går in på någon av Fyrfasens underliggande sidor så fungerar det, men så snart jag försöker gå till startsidan så kommer hackarens sida upp. Jag har försökt 'deleta' alla ställen i 'Tidigare', men det hjälper inte och vet inte var i datorns filsystem jag ska leta. Hur bär jag mig åt för att få bort detta??? Använder Internet Explorer 6.0. i Windows XP.

Stort tack till den som kan hjälpa mig.

Annor i Karlskoga

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om du inte har något problem meda att byta

Webb läsare. Så kan du byta till Firefox: http://www.mozilla.com/en-US/

 

Men!

Vid installasionens slut så väljer du att inte importera någon historik/bokmärken m.m

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-18 20:31:54 av yourownass]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Annor!

Hämta hem längst ner på sidan 'Slim-versionen' och kör programmet.

 

http://www.ccleaner.com/download/builds

 

Det som skall städas bort ligger i index.dat filen och är svår att städa manuellt, men med 'CCleaner' får du förhoppningsvis bort skiten. Du behöver inte ändra i inställningarna och programmet är gratis och på svenska.

 

Du skall inte behöva städa i registret, men läs mer på hemsidan hur programmet funkar och vad det gör.

 

Funkar det inte med vanlig 'Filstädning' så måste du sopa i registret också, spara ändringarna ifall det skulle blir strul, men det är sällsynt.

 

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skulle också nämna hostfilen som möjlig syndabock. Den skumma sidan kan ha satt in att fyrfasen pekar på den skumma IP-adressen. Webbläsaren söker nämligen först om domännamnet pekas ut där först.

 

hälsningar Bertil

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej yourownass!

Tack för ditt intresse. Tyvärr, jag har så mycket länkar och adresser i min webbläsare Internet Explorer, så den kan jag inte ta bort eller byta.

Tack än en gång.

Annor

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-18 21:44:17 av Annor]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ollemunter!

Tack för tipset. Jag ska pröva ditt förslag, men det blir inte just nu.

Återkommer och berättar om resultatet.

Hälsningar Annor

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-18 21:43:12 av Annor]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...