Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bästa antivirus programet till xp

bjorbo

Recommended Posts

Hej

Jag undrar vilket program ni tycker är bäst av Panda och Norton själv tycker jag panda är mycket bättre men kan ni inte skriva lite vad ni tycker är bra och dåligt med dom

Sen undrar jag vilka program jag ska ha för att få det att funka bra ihop jag ska ha antivirus,Ad-Adware se och nått spaybot program.

Jag vill ha en dator som är säker utan krasher och virus

DET ÄR EN HEMDATOR

Själv föredrar jag Kaspersky internet security, alternativt Kaspersky antivirus tillsammans med ZoneAlarm.

Men det är ju en smaksak.

AdAware och Spybot search and destrpy fungerar bra tillsammans med dem.

[inlägget ändrat 2007-11-17 17:56:26 av Mats S]

Har tidigare använt Panda med mycket problem, och det slöade ner datorn.

Använder nu mer AVG Free sedan ett år tillbaks utan problem.

Som brandvägg använder jag Comodo Firewall pro mycket bra dessutom

på Svenska.

Roland,

Det spelar inte så stor roll om datorn blir lite seg bara det funkar mot viru och är svenskt+enkelt att andvända så ni kan säga vilket av panda och norton som är bäst på att tabort och skydda mot virus

Ska få datorn om instalerad av kunnig person till jul men vilka program bör jag ha för att slippa trojan virus m.m ?

Tänker köpa nya program i kartong med cd inte nå dawnload det ska heller inte va för svårt att andvända och det ska va gratis uppdatering alltså tills programmet går ut och man måste uppgradera

Vill ha tips av någon som håller på med data mycket och vet vad som är bäst i längden

Vill också veta om jag kan få nog bra skydd med nått av dom dyrare panda programen

Tänker vänta tills 2008

[inlägget ändrat 2007-11-18 01:03:24 av bjorbo]

Du kan se tester av olika antivirusprogram på http://www.av-comparatives.org/

Om jag inte missminner mig så får Norton bättre resultat än Panda, men F-secure (som också finns på svenska) får ju ändå bättre resultat.

Test av brandväggar hittar du på http://www.matousec.com/projects/windows-personal-firewall-analysis/leak-tests-results.php

Erfarenhetsmässigt så tycker jag att SUPERAntiSpyware och AVG Anti-Spyware slår Ad-aware och Spybot S&ampD med hästlängder.

Men även om du har ett bra antivirusprogram, ett bra antispionprogram och en brandvägg så är inte datorn skyddad mot allt utan det krävs att man använder datorn med förnuft.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...