Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte hårdisken i windows


jensaa

Rekommendera Poster

Hejsan, har ett litet problem... har köpt ny dator, inkl en hårdisk där jag har lagt in windows på, och nu försökte jag sätta in en gammal hårdisk från en annan dator i den nya, jag kan se den i bios, men inte under 'den här datorn', kan dock se den i 'Partition magic', men då säger den att den är en 'Dynamic disk'... vad är det? varför kan jag inte se den? hur ska jag göra??

 

//Jens

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du måste initiera den i diskhanteraren.

 

Högerklicka på den här datorn ikonen/hantera/diskhantering i listen/nu ser du dina hårddsikar/initiera den hårddsik som du har satt in.

 

Om den inte behöver formateras så ska den synas i den här datorn nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Förstår inte alls vad du menar, för när jag högerklickar på den här datorn så finns det inget som heter 'hantera' och hittar inte 'diskhantering' heller...

finns ju flikar såsom: allmänt, datornamn, maskinvara, avancerat, fjärrsioner, systemåterställnig och automatiska uppdateringar... that all.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har högerklickat på Den här datorn och valt Egenskaper i stället för valt Hantera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Japp hade du alldelles rätt i, my bad.

Men nu när jag hittade rätt så ser jag disken, bara att den är 'dynamisk' och så står det 'oläsbar'. Den ska inte behöva formateras, eftersom jag har bara flyttat den från en dator till en annan, funkade fint innan... att det aldrig kan vara bara att sätta in en hårdisk och sen funkar den? =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Japp jag kan välja 'konverera till standard disk'... men om jag väljer de, och om den syns efter det, kommer fortfarande all min info på den finnas kvar då tro?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

japp, testade o trycka på konvertera, men då sa den direkt att 'alla data på disken kommar att gå förlorad'. så det är ingen bra ide... men hur ska jag göra, och varför är den en dynamisk disk när den var en vanlig disk i en annan dator??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

japp okej, jag var inne där och kollade, gjorde som det stod, men det slutade på samma ställe, att jag skulle vara tvungen att formatera...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nu har jag testat det också, och de gjorde den faktiskt inte, jävligt irriteraden, sen snackade jag med lite 'datakunnigt folk' i en butik o läste lite på andra forum, och till slut kom 'vi' fram till att en dynamisk disk inte går att få tillbaka till vanlig igen utan att formatera, mycket irriterade, vet fortfarande itne varför den blev dynamisk från börjar... men men

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...