Just nu i M3-nätverket
Jump to content

datorn piper

maxman

Recommended Posts

hejsan

Jag nydde ihop en rätt kraftfull dator för några månader sen. den har fungerat felfritt. men för 1 vecka började drivrutinerna till grafikkortet bli konsiga. skärmen slockade i någon sekund och när bilden kom tillbaka kom ett felmeddelande upp: bildskärmsdrivrutinen har slutat svara och har återställts. det händer ca var 5:e minut.

Jag har läst att många haft samma problem som jag så jag installerade om datorn och laddade ner nya drivrutiner. men samma problem kom upp igen. jag avinstallerade drivrutinerna och körde utan. det funkade bra i typ 2 dagar. men när jag startade datorn nyss så pep den i ca 5 sekunder och var tyst i några sekunder och sen pep den igen osv.

Jag har provat att återställa bios med en knapp på moderkortet men det funkar inte.

Alla kompnenter verkar rätt kalla.

VAD HAR HÄNT!?

windows vista home premium 32-bit

Antec P182

core 2 duo 2,66 klockad till 3.2

GeForce 8800GTX

XFX Nforce 680i

OCZ Reaper PC8500 5-5-5-15 2*1gb

Jackass Storm Trooper

hm....

När jag installerade mitt nya RAM minne så tjöt det i ca 5 sekunder och sen tyst i ca fem sekunder och börja tjuta igen. Det visade sig att jag inte trycktdit RAM minnet ordentligt. Men det kan ju även vara så att grafik kortet kan vara trasigt eller inte tillräckligt ditsatt i ditt fall.

Det kan hända att datorn fått en rejäl smäll och något lossnat.

Öppna upp datorn och se om komponenterna sitter ordentligt.

Det kan ju även vara nätaggregatet som spökar.

Ett GeForce 8800GTX kräver en hel del, det gör även core 2 duo processor. Men annars så vet jag inte vad som är felet.

hallå.

jag har tog ur minnena och satt tillbaka dem men samma pip kom igen.

Tror inte det är nataggregatet, det är på 630W. Kanske det är grafikkortet då?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...