Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Grafikkortsköp?

Gandalf The Grey

Recommended Posts

Gandalf The Grey

Hej

Jag har en 5-6 år gamal IBM NetVista som jag ska ge bort till min syster.

Dock så tänkte jag köpa ett nytt grafikkort till den så att hennes barn kan spela lite spel på den.

Det sitter ett Nvidia Geforce4 Ti 4600 i den idag.

Tips på vad jag kan köpa som är bättre än det som sitter i idag? Det är AGP x4 som datorn klarar, tyvär.

//Michael

En så pass gammal dator kan ha ett svagt nätaggregat så att det inte klarar av några häftigare grafikkort, eftersom sådana ofta drar mycket ström på 12V.

Jag har en gammal ibm netvista och från början hade den ett nätagg på 185 w och det lär inte räcka till ett nyare grafikkort.

Gandalf The Grey

Hej

Tack för länken till Mikrodatorn, Mats.

Det blir ett: Sapphire Radeon HD 2600 XT grafikkort till syrran. Hoppas nätagregatet klarar det hela.

Om ditt nätaggregat är lika starkt som mitt var (185 w) så kommer den nog inte att klara det.

Vad är din betekning på datorn har du något där det står information om din dator t.ex hur mycket nätaggregatet klarar.

Tack för poängen! :)

Du får läsa vad det står för effekt på nätaggregatet. Jag hittar att Radeon HD 2600 XT behöver åtminstone ett 350 W nätaggregat med 25 Ampere på 12V, det tror jag knappast att ditt nätaggregat klarar av det.

Det är fullkomligt meningslöst att köpa DirectX 10-kort till XP-datorer för DirectX 10 finns bara till Vista.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...