Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny HD - slippa ominstallation?


Monshi

Rekommendera Poster

Hej

 

Lite rädd att min gamla hårddisk är på väg att ge upp och har därmed tänkt köpa en ny. Har defintivt ingen lust att installera om allt jag har på datorn då allt fungerar.

Undrar därmed om det finns något enkelt och fungerande sätt att helt enkelt flytta hela installationen av Win98 med alla program till en ny hårddisk.

 

Trial and error i all ära - att nyttja andras kunskap är så mycket lättare.

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, ett alternativ. Men eftersom jag ej har programmet eller har lust att skaffa det hoppas jag att det finns något annat sätt att säkra förflyttningen av en fungerande upplaga av Windows. Är även intresserad av om det går att spara en "perfekt" installation på en Cd (en serie CD-skivor) så att det bara är att kopiera in dem på datorn efter en krash.

 

Skälvklart ska/kan man enbart köra in det på samma dator med samma hårdvara i.

 

 

nu är klockan 22:24 på kvällen och enbart ett svar på mitt inlägg. Sommarstiltje fortfarande, ingen som kan ge mig tips eller är detta ett helt ointressant ämne? Hoppas på fler svar.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-01 15:57:08 av Monshi]

[inlägget ändrat 2001-08-01 22:21:29 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret blir ändå norton ghost. Alla borde ha det!

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars testa Windows 98's backup program, du kommer behöva installera win98 först på den nya disken men efter det kan du köra backup programmet och få tillbaka alla dina program och inställningar.

 

Ingen ideal lösning men funkar hyfsat, bästa är nog om du kan ghosta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...