Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skicka filmer till extern hårddisk


bodesund1

Rekommendera Poster

när jag vill skicka filmer till den externa hårddisken (vilket jag gjort tidigare) som kommer det bara fram ett meddelande som säger att filen är för stor och inte får plats, fast jag vet att jag har över hundra gig ledigt. hur ska jag göra för att lösa problemet. tacksam för en lösning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har formaterat din hårddisk i fat 32 så klara hårddsiken inte filer större än 4 gb. Många externa hårddsikar leverars formaterade i Fat 32.

 

öppna den här datorn och markera hårddsiken. Sen ute i listen till höger under information så står det filsystem. Där står det om det är NTFS eller fat 32.

[inlägget ändrat 2007-11-06 21:37:42 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för poängen!

 

Enda sättet för att få disken i NTFS som är det bästa fil systemet är att formatera den men då raderas all data på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå bra att konvertera från FAT32 till NTFS utan att förlora filerna, även om Microsoft inte garanterar något.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok jag har själv det problemet. Jag har en extern hårddsik formaterad i Fat32. Den är bara säkerhetskopiering så jag kan ju lätt lägga överfilerna igen om dom skulle gå förlorade.

 

Tack för tipset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din lösning Cecilia.Du ska få ytterligare poäng om du kan hjälpa med vad menar kommanotolken med volymetikett, jag har provat med namnet: PB_SAFE (G:) som volymen heter men den godtar inte det

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...