Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur spara fil i Word Viewer?


Berit Eriksson

Rekommendera Poster

Berit Eriksson

 

Hej, hoppas nån kan hjälpa mig. Fick ett Wordsdokument som e-mail. Har inte Word. Öppnade med Word Viewer. Går även att öppna med Open Office. Men varför kan jag inte spara dokumentet.

Går det verkligen inte på ngt sätt. Brännaren Nero ser inte denna fil.

Kristina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Går det inte att spara med ditt mejl program då.

Vad har du för mejl program?

 

Om du kan öppna det med open office kan du inte spara det där då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet heter Word Viewer därför att det bara kan titta på filer.

Vad händer om du försöker spara bilagan på hårddisken inifrån epostprogrammet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berit Eriksson

 

Jag har kanske uttryckt mig felaktigt.

För mig är 'spara' inte att spara i datorn utan att 'bränna' till CD eller DVD. Jag vet inte hur man bränner direkt från Outlook Express? Och mitt brännarprogram Nero 'ser inte' dokumentet när jag skall 'lägga till' det på DVD-n. Detsamma gäller ju när det ligger på Open Office. Det ÄR kanske så att det överhuvudtaget inte går att spara för eftervärlden på skiva?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som ligger som en bilaga i Outlook Express ligger ju i en särskild mapp som just Outlook Express hanterar, kanske också på något särskilt sätt så det är nog svårt för Nero att se det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du får ju börja med att spara den till datorn sen kan nero hitta den och då kan du bränna ner den till en cd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berit Eriksson

 

Filen ligger sparad på Mina Dokument både som Open Officedokument och som Word Viewerdokument. När jag går dit för att bränna filen med Nero till DVD så finns den inte där, den syns alltså inte i dessa skepnader.

Nog är det underligt!? Tacksam för fler tips. Brainstorming är nog det enda som kan vaska fram ngt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berit Eriksson

 

Jag ska göra ett försök att hitta filen från Nero som fil i Outlock Express, men jag har för mig att den inte heller går att hitta därifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berit Eriksson

 

Jag öppnade dokumentet i Word Viewer igen och sparade det en gång till och la det på Mina Dokument, öppnade Nero och klickade på Lägg till.

Tro mig eller ej så låg filen där som den skulle och kunde brännas till DVD. Jag tror knappt det är sant. Tack vare att NI fick mig att energiskt fortsätta diverse olika 'trick'. Begriper dock inte ett dugg.

Jag hittar heller inte något ställe där inkomna e-mailfiler skulle kunna dväljas, bara ivägsända sådana.

Tusen tack i alla fall och sov gott.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Långt i från säker (eg. bara en chansning) men kanske var det så att du fortfarande hade dokumentet öppnat i Word Viewer och att det då blev 'låst' så att inte Nero såg filen?

 

Kanske ska testa ifall det ligger till så tills nästa gång - då har du glömt :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Berit Eriksson

 

Hej, hoppas nån kan hjälpa mig igen!

Jag har inte Word, bara Works. Om jag sänder en Worksfil till någon, hur skall denna person som bara har Word kunna läsa den? Här hjälper ju inte Wordviewer! Detta är ett stort problem!

Berit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...