Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Min bluetooth funkar inte...

Fernberg

Recommended Posts

Hej!

För lite drygt ett år sedan köpte jag en bärbar dator på Siba. Datorn, en Acer Aspire 3680 WLMXI, skulle ha bluetooth inbyggt. Det finns en aktiveringsknapp på framsidan av datorn, samt inställningar för bluetooth på kontrollpanelen.Glad i hågen packade jag upp datorn och tänkte ativera bluetoothen, för att använda den med min mobiltelefon (en Samsung SGH-Z140v). Jag gjorde som guiden i datorn sade, jag aktiverade bluetoothen i telefonen och tänkte att jag skulle kunna skicka en bild eller två... Guiden sade efter en stunds sökning att det inte fanns en bluetoothenhet inom rävkvidd. Nähä, tänkte jag, och provade 4-5 gånger till. Det funkade inte nu heller. Till slut kollade jag Maskinvaruegenskaper... Döm av min förvåning när datorn talar om för mig att det inte existerar någon bluetoothenhet! Jag tog då med mig datorn till Siba för att få det förklarat. De svarade att man måste använda programvaran till, ex. telefonen för att få det att funka... Jag provade inte detta, utan ringde istället Acers support. Efter tjugo minuters väntan, svarade en otrevlig skåning att det 'Bara var fel på en drivrutin!' Klick! Med andra ord: Han lade på, utan att jag blivit ett dugg klokare av det. Nu undrar jag alltså vad felet är! Snälla hjälp mig!

MVH: Eddie

[inlägget ändrat 2007-11-05 13:23:21 av Bert-Man]

• 1 month later...

Ja.. Du borde ju använda dig av telefonens programvara som dem sa.. GÅ in på samsung och sök på samsung pc suite eller något liknande, vet inte vad deras heter.

Annars får du väl föra över det viktiga och omformatera datorn

Hennes son som är här:

Comp: msi mtherboard,4gb ram,geforce 8600gt,creative xmod,

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...