Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formateringsfält borta i Outlook


Lapplasse

Rekommendera Poster

En bekant till mej med XP och Outlook Express6 har problem när ny e-post ska skrivas.

 

Formateringsfältet, där man ändrar stil,färg,understruket etc. har plötsligt försvunnit.

 

Systemåterställning till tidigare hjälper inte.

 

Har någon ett tips utöver ominstallation av Windows?

 

L.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Välj 'HTML' i stället för 'oformaterad text' i inställningarna.

 

Lätt som en plätt när man kan.

 

Detta kan variera i 'Outlook' och 'Outlook Express' men det funkar i 'Outlook' under MSOffice.

 

[inlägget ändrat 2007-11-03 17:39:26 av ollemunter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga att alla inställningar är ok ,alla punkter och bockar visar att det ska vara formaterad text HTML .men ändå visas inte fältet!

 

L.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Något måste ha missats.

 

Det heter inte 'formaterad text HTML'

 

Antingen har man valt 'oformaterad text'

 

Eller så har man bockat i för 'HTML'

 

Har man valt 'HTML' i 'Outlook Express' kommer formaterigsfältet fram överst i brevet, när man börjar skriva, först är det lite skuggat, men så fort markören kommer på plats, blir fältet markerat och man kan välja typsnitt mm.

 

Vid vald 'oformaterad text' under fliken 'skicka' i inställningarna kommer inget formatterigsfält fram.

 

Bara att kolla igen, annars är det något annat fel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla punkter och bockar som ska ge formaterad text sitter där dom ska ,som jag sa i tidigare svar.Det är ju det första man kollar.

 

Jag jämför då min bekants Outlook med min egen, som inte har något problem med formateringsfältet.

 

Helt klart är det något annat fel,det är ju därför jag frågar om någon annan haft liknande problem .

 

L.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...