Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Språkinställning


Kjellis

Rekommendera Poster

Hej Jag har en dator med XP,och har gjort en uppgradering till Explorer 7, men stött på problem med att fått Engelsk text i menyer och i alla (rullgardiner) Är tacksam om någon vet hur jag ändrar till Svenska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gå in i verktyg (tools)/internetalternativ (längst ner)/på fliken allmänt finns en knapp språk titta där villka språk som finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för att du tippsar mig,kan du förklara lite närmare vilken väg jag skall gå för att ändra språket till Svenska.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna IE 7 Längst till vänster högt upp finns tools (verktyg) klicka där / välj internetalternativ (längst ner) / Under fliken general (allmänt) finns längst ner en knapp som heter languages (språk) klicka där.

Sen ser du villka språk som är tillgängliga.

Välj svenska om det finns och OK.

 

Om nu inte svenska fanns får du ladda ner en svensk version av IE. Det kan du göra här.

 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9ae91ebe-3385-447c-8a30-081805b2f90b&ampdisplaylang=sv

 

[inlägget ändrat 2007-11-03 15:37:13 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.Tackar dej för tippset du du gav mig,det visade sig att mitt operativsystem XP inte går att uppgradera med Explorer 7 med Svenska.Så jag har gått tillbaka till Explorer 6

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Konstigt för jag kör ochså XP och har IE 7 på svenska.

Jag laddade ner mitt därifrån den länken jag gav dig.

Men på andra datorer i huset är det lite varierande vissa har IE 7 på engelska andra på svenska så man kanske bara hade tur och fick en på svenska.

 

Tack för poängen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...