Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn fryser


dan63

Rekommendera Poster

Datorn fryser lite då och då när jag laddar in en DVD eller cd skiva, gäller både för DVD-bännaren och DVD-läsaren. Datorn verkar frysa precis när den börjar läsa skivan.(när man väl är igång så fryser den aldrig, utan bara när skivan laddas) .Den reagerar inte på något utan jag måste bryta matningen till datorn och starta om igen. Problemen började i samband med att jag installerade ny dvd brännare och i samband med detta så uppgraderade jag till Nero 6. Har på ryktens vägar hört att detta problem förekommer med nero brännar program ganska frekvent. Men samtidigt så behöver inte nero startas för att detta fenomen skall inträffa, så man blir ganska konfunderad över detta, tänkte att ni där ute som kan detta kan hjälpa till med tips för att lösa detta. Jag är bara en 'användare'.

DVD brännar Philips (har tyvärr ej typen nu)

Dator Fujitsu Siemens Scaleo 2.8Ghz

 

Hoppas på hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Kanske minnet som tryter och då ökar du naturligtvis på med lite mera.

 

Nero 6.6 kör jag själv då och då och det händer aldrig något konstigt, funkar hur bra som helst.

 

Kanske dags att rensa Temporära Internet Filer eller Tempmappen och likaså göra en defragmentering.

 

Men det kanske bara är lite mera minne som behövs, som jag sa ovan, annars får du felsöka runt brännaren eftersom det började strula när den kom på plats.

 

Lycka till

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...