Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar om


hogans

Rekommendera Poster

Har ett problem eller jag vet inte om det är någonting..men det är jäkligt irriterande.

När jag stänger av datorn genom windows så startar den bara om..Men stänger jag av den på chassiknappen på lådan så stänger den av sig som den ska. avslutar allt och stängs av på rätt sätt.

Frågan är bara varför den inte gör det genom windows..Finns det någonting i bios som gör att den gör på det viset eller felkopplat i moderkortet..eller någont annat fel..jag vet inte ens om det är någonting fel..Jag köpte den begagnad så jag har ingen aning om det ska vara så..Hoppas någon kan hjälpa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte installerat om den sen du köpte datorn? Eller kan du på något annat sätt vara säker på att det inte finns något spionprogram i datorn?

 

Omstarten kan bero på att ett systemfel inträffar. Stäng av automatiska omstarter vid systemfel:

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar

så får du ut en blåskärm med felmeddelande om omstarterna beror på systemfel.

 

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för ditt svar.I princip hade du rätt när du trodde att det var systemfel.Var väl kanske lite otydlig

när jag skrev och frågade.Skulle kanske ha nämnt att jag hade formaterat och partisionerat om den,lagt in windows och servicepack.Där fastnade jag sedan med att datorn startade om när jag stängde av den.När du sedan skrev att det kanske var systemfel började jag fundera på om jag hade en föråldrad version av min windows XP.Så jag gick in på tillverkarens hemsida och tittade vad som krävdes.Visst var det det,krävde en nyare version än den jag hade..eller för att vara ännu tydligare så skulle jag ha hämtat alla windows uppdateringar innan jag ens börjat fundera på varför i hel..ete datorn startade om för. Men eftersom jag aldrig varit med om det förut så..ja *Ler* Min xpskiva har följt mig sedan windows xp kom, så jag har haft den i alla datorer jag haft sedan dess, men aldrig varit med om att den startat om på det viset..('Men altid lär man sig någonting nytt') *Ler stort* Nåväl..problemet är i allafall löst, för nu fungerar allt som det ska.Men jag köper mig nog en vista eftersom datorn är kompatibel med systemet så då får jag väl andra bekymmer i stället *Ler*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...