Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strul med trådlöst nätverk, m.m.


von Malmberg

Rekommendera Poster

Hej hej…

 

Jag tänkte att det säkert finns någon smart människa här som vet mer om trådlösa nätverk än vad jag gör. Ämnet ”trådlöt nätverk + Internet” är nämligen ganska främmande för mig..

 

Okej. Jag har ett fullt fungerande trådlöst nätverk mellan min nya dator och routern (som för övrigt är en sådan där kombinerad pryl som fungerar som ADSL-modem på samma gång, en A-link ADSL2+ 4port &amp 54 MB WLAN). Problem blev det då jag skulle koppla in min gamla dator (PCI-kort med WLAN av D-link).

 

Anslutningen mellan routern och gamla datorn fungerar utmärkt, dessvärre kommer jag inte ut på Internet via den. Problemet antar jag att är något med ip-adresserna. Nya datorn och routern använder inte fasta ip-adresser och det har inte heller hjälpt att förnya gamla datorns ip-adress, etc…

 

Har någon något att komma med vore jag tacksam. Sitter här och känner mig dum då jag inte får det att fungera… :S

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Sitter här och känner mig dum då jag inte får det att fungera… :S

 

Kände samma sak igår,när jag för första gången skulle inst trådlöst till en Gammal Laptop!

 

Köpte en Beg Trådlös router+nätverkskort till datorn! Jag höll på i Ca 1-2 timmar innan jag fick detta att fungera!

 

Jag kör då trådlöst på laptopen och kabel till dom stationära! Och det var inte bara att koppla in med ett leende på läpparna!

 

Men efter mycket testande hit o dit så fick jag detta att fungera! Sitter nu vid köksbordet via trådlöst och NÄSTAN Ler att jag fixade detta!

 

Jag skrev om hjälp här och på endel andra forum,men ingen svarade så att det hjälpte Iaf!

 

Iof så är det inget svar på din fråga! Jag återkommer när jag sätter i trådlöst PCI i dom andra datorerna *Ler*

 

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM25600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+120Gb 2,5,Nvid PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog också dra kablar om inte avstånden vore så långa! Det var just därför jag nu ville att allt skulle fungera trådlöst - men nej...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att stänga av den gamla datorns brandvägg tillfälligt för att komma ut på nätet?

 

Om du inte har några portar öppna, ställ in den att ta emot IP-adress automatiskt. Om du måste ha det, kolla min Nätverksguide, Router, hur du ställer in fast IP-adress:

 

http://web.comhem.se/~u19125457/network.html

[inlägget ändrat 2007-10-30 21:51:34 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...