Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av SP2 i Windows XP


SBB

Rekommendera Poster

Efter installation av SP2,så startar datorn om när jag högerklickar på en fil eller mapp och sedan klickar på 'Egenskaper'.Jag har fått avinstallera SP2 för att återgå till Windows XP med SP1. Har det senaste året provat 3 gånger med samma resultat.

Eftersom nya program nu oftast kräver SP2 så undrar jag vad man kan göra för att rätta till detta fel.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej

Datorn hade ett förinstallerat Windows XP när jag köpte den för c:a 3 år sedan

Jag har därför tyvärr ingen installationsskiva för att enkelt kunna ominstallera XP.

Att använda 'Rekoveryskivan är ganska komplicerat därför har jag ej vågat mig på det.

Hälsn. SBB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt menar du att det skulle vara komplicerat att använda Recovery-skivan?

Det brukar vara enklare att installera med hjälp av en sådan än med en vanlig XP-skiva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt min recoveriskiva från Fujitsu Siemens så måste jag efter en ominstallation av XP installera om alla mina program och drivrutiner.

Varför jag ställer frågor om SP2 är att jag har skaffat mig ett mobilt bredbandsmodem och att man där vid installation av detta rekommenderade XP med SP2.

Jag har nu installerat detta och det verkar fungera bra sånär som att mitt brännarprogram 'Nero' tar längre tid för att starta upp. C:a 45 sek. mot 5 när modemet är inkopplat. Några andra problem har ännu inte dykt upp.Därför avvaktar jag tills vidare med att ominstallera XP.

Jag tackar så mycket för dina synpunkter!!

SBB

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'Enligt min recoveriskiva från Fujitsu Siemens så måste jag efter en ominstallation av XP installera om alla mina program och drivrutiner.'

Det gäller ju även om du installerar XP från en vanlig XP-skiva.

 

Det är ju synnerligen farligt att vara ute på internet med en dator utan säkerhetsuppdateringar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...