Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer.EXE stänger av Kontrollpanelen


alvering

Rekommendera Poster

När jag ska öppna Kontrollpanelen dyker detta felmeddelande upp:'Explorer.EXE har stött på ett problem och måste avslutas' Felsignatur.AppName explorer.exe AppVersion:6.0.2900.3156 ModVersion:0.0.0.0 Offset 036dfcc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft liknande problem. Inte direkt med kontrollpanelen, men andra mystiska saker där Explorer.exe har stött på problem och måste avslutas. Förra veckan gick det inte att komma ut på internet. Sidan kan ej visas var den upplysande infon. jag fick. Körde då med version 7, men provade att gå tillbaks till version 6. Fungerade fortfarande inte så då installerade jag Firefox istället. Och nu har jag inga problem med internet eller att explorer har stött på problem och måste avslutas. Så installera Firefox är mitt råd, en bättre och säkrare webläsare än IE.

mvh beson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu var det problem med explorer.exe, dvs den process som hanterar Skrivbordet, Utforskaren, Den här dator mm och inte Internet Explorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel på när jag fick 'explorer.exe måste avslutas' var när jag öppnade favoritmappen och 'ordna favoriter'. Det har väl inte med internet explorer att göra väl.I Firefox heter det 'ordna bokmärken'. Inga problem med det nu.

mvh beson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...