Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registereditorn


Presley

Rekommendera Poster

Jag försöker ta bort nycklar under: HKLM/SOFRTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/RUN men dom försvinner inte för gott, utan finns kvar vid ett nytt sök.

Hur får jag bort nycklarna så att dom inte återkommer?

 

Jag har provat med CCleaner 2.01.507 resp RegistryRescue 3.0 utan att lyckas få bort nycklarna för gott.

Jag har även testat i 'Felsäkert läge' utan att lyckas.

Mina virusprogram typ Norton, a-squared, Ad-Aware, Zonealarm hittar inget konstigt när jag scannar datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

 

I den 'Nyckeln' ligger ju startvärden för dom program som skall autostarta i din dator via programmens instruktioner, det är därför dom kommer tillbaka. Du måste stänga av detta i programmen eller under Tjänster i Administrativa verktyg.

 

Nyckeln=Mappen du ser till vänster som heter 'Run' Det du ser till höger är olika värden, DWORD-värde eller Strängvärden är dom mest förekommande.

 

Har man tagit bort programmen och man vet vad man gör så kan man radera det som kan bli kvar i Registret, annars är det nog bäst att låta bli.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för ditt svar!

 

Problemet är att programmen som nycklarna hänvisar till i autostart är avinstallerade.

Det finns inte ett spår av filer, mappar eller liknande när jag kör 'Sök efter filer eller mappar'

Nycklarna i RUN är något efterlämnat skräp, som jag gärna vill få bort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Har du kollat under Tjänster i Administrativt. Där kan det bli kvar poster som triggar detta som återställs. Annars så skall det ju normalt gå att ta bort det du säger. Finns det kvar i 'Tjänster' så kan du få ett digert jobb om du skall fixa det manuellt.

 

Ett program som man kan söka efter kvarvarande rester i registret heter 'jv16 PowerTools' och det använder jag sedan länge. Ett program som jag varmt rekommenderar. Jag använder visserligen en gammal version, men jag tror att dom nya versionerna är ännu bättre. Programmet finns här:

 

http://www.macecraft.com/

 

[inlägget ändrat 2007-10-23 22:20:25 av ollemunter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEUREKA!!!!

 

Nu har jag hittat orsaken!

I Ad-Aware Se Prof finns något som heter Ad-Watch.

Om den är aktiverad när man försöker ta bort vissa nycklar i registret, så

går inte detta permanent.

Genom att avaktivera Ad-Watch, så är problemet löst, och de nycklar som jag ville ta bort är nu väck, även i Autostart via MSCONFIG.

Detta kan vara en lärdom för alla!

Tack för visat intresse för mitt problem!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...