Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

usb problem


fibban23

Rekommendera Poster

Jag har en laptop Thinkpad 51 utrustad med 2 usb-urtag som utnyttjar för mus och 1 lagringsminne av

märke Verbatim 2 GB, som fungerar u.a. Jag nu köpt en Verbatim 4 GB men jag lyckas inte installera den. Visserligen igenkänner datorn den, men den ger inte någon enhetsbokstav.

 

 

Hej och tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det går att sätta någon enhetsbokstav i Diskhanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr var det inte så enkelt

När jag kör Uppdatering av maskinvara, visar den omgående namnet på densamma (STORE N GO) men tuggar ett bra tag och sedan kommer meddelandet Den här maskinvaran kan inte installeras.

Varför inte? frågar man sig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det funkar på din dator, men prova med att ta bort musen och sätt in båda USB-minnena. Det har funkat för mig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för förslaget! Men fortfarande noll.Jag misstänker att det föreligger en konflikt någonstans. Jag har inaktiverat några program som Nero och Sonor utan resultat men kanske det finns något annat som ligger i vägen.

Tacksam för ytterligare förslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat minnet i en annan dator ?

Det låter mer som om det vore fel på minnet:s minneskrets då det dyker upp och talar om sitt namn men att du inte kan lagra på det eller får något annat meddelande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Jag har prövat på min 'lantliga' laptop med samma nedslående resultat. Dessutom har jag prövat en Sandisk 4 GB på båda datorerna utan att lyckas med den heller. Vidare har jag försökt inaktivera vissa program, som kan tänkas störa UBS:en, bl.a. Nero. Sandisk har en omfattande sajt som behandlar felsökning som jag har följt efter bästa förmåga. Men icke sa nicke. Tacksam för flera förslag.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen har jag drabbats av något maskinfel i datorn, varför jag har gjort en ominstallation - och se på tusan: allt fungerar nu som det ska.

 

Hej och tack för ert intresse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...