Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Köpa nytt eller begagnat?

badassp

Recommended Posts

Hej!

Jag står inför ett delikat dilemma.

Min 3 år gamla dator som bara kostade 3500 börjar ge sig och då det är en Bygg-dator så tänkte jag köpa nytt nu när komponentpriserna är ovanligt låga.

Har Intel 3,06 GHz med ett moderkort som lär hålla. ram minnet är bara 512 men de kan lätt kompletteras till 1 Gig eller 1,5 Gig.

Det stora problemt är väl grafikkortet Radeon X600 Pro som ioförsig höll för Half Life 2 men kostar bara 1000 spänn nu och klara sig nog inte så bra mot Starcraft 2 som jag vill lira snart :)

En polare erbjöd sin dator då hon åxå ska köpa nytt.

Hon har: Asus A7N8X v2.0 Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 3 DIMM, IEEE-1394)

(nVIDIA nForce2 Ultra 400)

CPU: AMD Athlon XP-A, 2200 MHz (5.5 x 400) 3200+

2 specialfeta fläktar

1 Gig RAM

Grafikkort: RADEON X800 PRO/GTO (256 MB)

Detta kortet var ett av de vassaste 2004, de va ju ett tag sen men detta kortet är avsevärt bättre än X600.

Erbjudandet som känns så prisvärt är ett totalpris på 3000 kr.

De e så satans svårt o veta vilket som är bäst, jag får ju ingen direkt garanti på hennes grejer men investeringen vs vad man får är ju en viktig aspekt för en student:)

Håller grejerna i 2år både prestations &amp överlevnadsmässigt??

Tacksam för svar..

//badassp

Njaaaa...

För min del så tycker jag det låter som ett tveksamt fall. Jag tvekar på att det grafikkortet stödjer DirectX10 som börjar bli viktig att ha.

Jag tror att datorn kommer kunna klara de kommande spelen 2 år till men du kommer förmodligen få sänka på kvalitetsinställningarna en aning.

Köp egna delar från komplett.se eller datorbutiken.com istället. Annars kommer du förmodligen få en tveksamt bra dator.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...