Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Servicepack 2


peof

Rekommendera Poster

 

Peo Undrar. En bärbar Dell Latitude D505 tar inte emot och installerar servicepack 2 hänger sig i installationen av paket 7. Har varit i kontakt med Microsoft och de hänvisade till Dell. Men dom pratar inte med mig under 1:- i minuten. Sista Dell jag köper!

Har ominstallerat medföljande programCD samma problem. Är det någon som har en lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

 

Skäll inte på Dell. Jag köpte min senaste dator i april 2005 'Dell Dimension 5000' och då ingick Windows XP Pro SP2. Är datorn väldigt gammal eller har du ominstallerat ett gammalt Windows? Servicepack 2 ingår i dom senaste XP versionerna som levereras med datorer idag och likaså när jag köpte min i april 2005.

 

Jag fick göra en Windows CD att ha om det uppståt problem det första man gjorde vid uppstarten då i april 2005, eftersom det inte följer med orginal programvara längre, den har jag aldrig använt. Det finns också en återställningsmöjlighet via hårddisken direkt. Detta beslut ligger ju Microsoft bakom, så Dell kan inte göra så mycket. Supporten får man ju stå ut med om man vill använda dom förstås. Min Dell har funkat utan problem sedan 2005 och jag har heller inte behövt installera om något, Jag är helnöjd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Peo

Om nu datorn låser sig totalt när man installerar Servicepack 2 måste det väl vara något i programvaran i datorn eller från Microsoft som inte passar ihop med varandra.

Datorn är 3 år gammal och har inte Servicepack 2 i sin installationsCD.

Virusprogrammet kräver servicepack 2.

Vad gör man?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggfilerna för installationen av Windows XP Sp2 borde ge någon letråd om vad som gått fel:

- Setupapi.log

- Svcpack.log

- Spuninst.log

Öppna loggfilerna i Anteckningar/Notepad. Filerna ska finnas i Windows katalogen, vanligtvis C:\Windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...