Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bredbands tv


kadda

Rekommendera Poster

Hej!!

 

Sitter på en 100 lina här hemma och är kopplad direkt till utaget. Men nu har vi beställt bredbands tv med som man skulle koppla in i utaget. Men eftersom vi bara har ett utag skulle jag köpa en box så jag kunde surfa och kolla tv samtidigt. Men nu vet jag inte vad dte är för box man behöver hi hi. Någon som vet vad den heter eller vet en nice box.

 

Kollade med på telias bredbands tv och dom sa att det kommer att dra ner på min hastighet

 

och enligt canal digital är inte tv och internet samma sak så det kommer det inte alls att göra.

 

Någon som vet vad som är sant ?

 

Mvh

stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det beror på hur det funkar. Jag har 2 Mbit/s ADSL och digital-teve från Telia, och det är 2 Mbit/s både före och efter jag skaffade digital-teven.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag siter med bredbandsbolaget2 när jag siter på internet och sen bestälde jag bredbands tv från canal digital det var dom som säger att det inte tar ner på hastigheten... Något skumt är det i så fall med telias nät den drar ju ner ganska mycket procent

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'Något skumt är det i så fall med telias nät den drar ju ner ganska mycket procent '

Det är ju inte procenten som är det intressanta utan antalet Mbit/s. Med normalt format på sändningen så går det väl åt ca 6 Mbit/s för att visa film.

 

Du har ju inte ADSL heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har Telia bredband, (fiberlan, stadsnät), när jag beställde bredbands-tv fick jag en switch av dom. Från uttaget går det en kabel till switchen och sen till en router, har två datorer, och sen till TV:n. 10mbit fart både med och utan TV.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte vara så att det blir skillnad på Statsnätet och de med adsl.

 

Statsnätet har lite överkapacitet medans adsl har ganska begränsad bandbredd, vilket gör att tv tittande slukar lite av surfhastigheten bara för att det inte finns tillräcklig bandbredd att tillgå.

 

Bara en tanke så att säga...

 

/Skiren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...